Puigdemont recorre contra el suplicatori en considerar que Llarena ja no és competent per a sol·licitar-lo
Considera que no és competent perquè va renunciar al seu escó en el Parlament català, per la qual cosa ja no és aforat.
L’expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont ha recorregut la decisió del jutge instructor del procés, Pablo Llarena, de demanar al Parlament Europeu el suplicatori per a suspendre la seua immunitat com a eurodiputat i poder continuar procedint penalment contra ell.
Puigdemont considera que el jutge no és competent perquè va renunciar al seu escó en el Parlament de Catalunya, per la qual cosa ja no és aforat.
No obstant això, fonts de l’alt tribunal han assenyalat que el recurs té poca aparença de prosperar perquè en ser reconegut com a europarlamentari, continua tenint condició d’aforat davant l’alt tribunal.
La defensa de Puigdemont entén que les actuacions que va dictar Llarena sol·licitant el suplicatori al Parlament Europeu i acordant mantindre les ordes europees de detenció i lliurament contra ell no tenen vigència. Per això, insta el magistrat a “reformar” les resolucions perquè “acorde deixar sense efecte” les seues decisions.
Denuncia que Espanya no respecta les sentències del TJUE
D’altra banda, Puigdemont i l’exconseller català Toni Comín han enviat una carta a la resta d’eurodiputats en què denuncien que el Tribunal Suprem espanyol ha violat les sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TUE). A més, asseguren que el sistema judicial espanyol té “reminiscències” del franquisme.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics