Puigdemont defensa l'autodeterminació en la primera intervenció a l'Europarlament
Reclama un mecanisme europeu que desenvolupe aquest dret i diu que "la repressió no és la solució".
L'eurodiputat i expresident català, Carles Puigdemont, ha intervingut aquest dimarts en el ple del Parlament Europeu per primera vegada amb una defensa del dret a l'autodeterminació. En un breu discurs, emmarcat en un debat sobre les prioritats de la presidència croata de torn de la Unió Europea, ha reivindicat que el dret a l'autodeterminació és "la millor solució per a resoldre conflictes territorials".
"Els polítics europeus han de fer un pas endavant i desenvolupar un mecanisme europeu que promoga el dret a l'autodeterminació, perquè la repressió no pot ser la solució", ha assenyalat el líder independentista, en referència a la gestió del govern espanyol sobre la crisi catalana.
Puigdemont ha pronunciat la intervenció, d'un minut, en anglés. Després, la presidència de la cambra li ha preguntat si acceptava dues targetes blaves sol·licitades, és a dir, dues demandes d'altres eurodiputats per a replicar la seua intervenció, però les ha rebutjades. Una procedia de la líder del PP a l'Eurocambra, Dolors Montserrat, i l'altra corresponia a Luis Garicano de Ciutadans, segons han explicat fonts parlamentàries.
Croàcia respon
El primer ministre de Croàcia, Andrej Plenkovic, ha respost Puigdemont que el procés independentista de Catalunya no ha sigut abordat "ni molt menys" pels caps d'Estat i de govern de la UE, i que es tracta d'un assumpte que "ha de resoldre's a Espanya".
Més llegit
-
L'avaria d'una grua a la pista de Silla ocasiona un embós monumental a l’entrada de València
-
Cinc persones han resultat ferides després que un tramvia xocara amb un vehicle i se n'eixira de la via a València
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
La Guàrdia Civil rescata un centenar de persones en una operació contra el tràfic d'éssers humans a Nules
-
Sanitat confirma la mort per meningitis de l'adolescent de dèsset anys ingressada a l’Hospital de Dénia
-
Sagunt demana canvis per a "garantir una representació inclusiva" a la confraria que veta les dones