Puigdemont adverteix al PSOE que votarà amb el PP "si no hi ha avanços suficients"
El líder de Junts li ha dit al president del Partit Popular Europeu, Manfred Weber, que fins i tot podria arribar a un acord amb el PP per a enderrocar el govern de Sánchez amb una moció de censura
L'expresident català i líder de Junts, Carles Puigdemont, fugit de la justícia espanyola, ha advertit que si "no hi ha avanços suficients" en els seus acords amb el PSOE, la formació secessionista podria sumar els seus vots als del PP al Congrés per a votar en contra de lleis com les dels pressupostos de l'Estat.
"Podríem votar amb el PP per a derrocar el pressupost o per una resolució sobre Israel, on la nostra posició en realitat està més alineada amb la del partit que encapçala Alberto Núñez Feijóo", ha dit Puigdemont a Politico.
Ho ha fet durant la cerimònia celebrada anit per aquest mitjà per a revelar la seua llista de les 28 personalitats més influents d'Europa en 2024, en la qual el català figura en segon lloc entre els disruptors.
Segons informa Politico, Puigdemont li va dir anit al president del Partit Popular Europeu (PPE) i líder d'aquest grup al Parlament Europeu, Manfred Weber, que fins i tot podria arribar a un acord amb el PP per a enderrocar el govern del socialista Pedro Sánchez a la meitat del seu mandat amb una moció de censura.
Ara bé, una eventual moció de censura seria una opció, si Junts i el PP es pogueren posar d'acord sobre un president del govern independent per a substituir Sánchez.
"Però per a això, el PP ha de fer un pas cap a nosaltres. No poden continuar tractant-me com a un terrorista", ha dit Puigdemont, qui ha recalcat que el seu únic delicte va ser col·locar urnes en el referèndum il·legal de l'1-O.
En la mateixa línia, l'eurodiputat de Junts i exconseller Toni Comín també va advertir recentment que "el PSOE ha d'estar preparat per a tindre molts disgustos" en votacions al Congrés, si no arriba a acords amb la seua formació.
En una entrevista amb el diari Ara, Comín va assegurar que, malgrat haver votat a favor de la investidura de Pedro Sánchez, amb el PSOE "no hi ha cap obligació d'aprovar-li res, ni pressupostos, ni decrets, ni lleis, si en aquests mesos no s'avança" i preveu que la legislatura serà "difícil, amb unes negociacions dures".
Quant a la controvèrsia sobre el terme lawfare que figura en el pacte polític entre Junts i el PSOE, i que ha sigut molt criticat per les associacions de jutges espanyols, Puigdemont ha apuntat que era un advertiment per als jutges i polítics que, segons ell, s'havien extralimitat en les seues funcions.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort