Puig vol quintuplicar les exportacions valencianes al Japó
La delegació valenciana comença una ronda de reunions a Tòquio després de viatjar a la Xina
El president de la Generalitat, Ximo Puig, vol multiplicar per cinc les exportacions valencianes al Japó. Aquest és un dels objectius de la delegació de la Generalitat i els empresaris que ha visitat la Xina i ara comencen les gestions al país dels emperadors. L'agenda de hui ha servit d'introducció al mercat nipó, amb la presència d'empresaris valencians que han pogut presentar els seus projectes lligats a l'arxipèlag.
La jornada ha començat amb la recepció de la comitiva per part de l'ambaixador d'Espanya a Tòquio. El president Ximo Puig i el conseller d'Economia, Rafael Climent, han exposat una anàlisi de les relacions actuals entre els dos territoris. El Japó és un mercat en què la Comunitat Valenciana pot penetrar des de diferents àmbits. Productes agroalimentaris, calçat, tecnologies de precisió i energies renovables són alguns exemples del que les empreses valencianes poden oferir de manera competitiva al país asiàtic.
A més, aquestes estratègies s'emmarquen en un context marcat pel pròxim acord de lliure comerç entre la Unió Europea i el Japó. Les dues regions busquen beneficis bilaterals i han estat perfilant un nou marc d'intercanvis intercontinentals. La delegació valenciana s'ha reunit amb l'ambaixador d'Europa al Japó, Viorel Isticioaia-Budura, per tal de conéixer en profunditat tot el que suposarà aquesta nova situació que es preveu que serà molt positiva.
Durant la reunió, el president de la Generalitat ha declarat que la caiguda d'aranzels serà transcendental per a les indústries valencianes i, a més, ha marcat un ambiciós objectiu per a 2025: multiplicar per cinc les exportacions valencianes al Japó.
El potencial del turista japonés
El turisme japonés suposa un nínxol de mercat tan interessant per a les empreses valencianes que ha tingut molt de protagonisme durant la reunió a l'ambaixada. El nombre de visitants japonesos no és rellevant en les estadístiques del sector, però paradoxalment aporten més ingressos que turistes d'altres procedències. Però, a més, es tracta d'un perfil interessat principalment en l'exotisme cultural que pot ajudar a desestacionalitzar la indústria turística valenciana, ja que no es basa en una temporada concreta de l'any.
Més llegit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
La Cambra de València alerta que calen 133.000 vivendes noves fins al 2030 a la província
-
La Comunitat Valenciana registra 429 morts per calor des de juny, un 60% més que l’any passat
-
La defensa del nebot de Blasco demana la nul·litat del juí pel desviament de fons de l'Hospital General de València