Puig valora positivament l'acord entre el PSOE i Podem per als pressupostos del 2019
El president s'ha mostrat convençut que Sánchez complirà el seu compromís amb els valencians, tot i que el document no parla d'inversions territorials.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha conegut a Frankfurt el document que han aprovat el PSOE i Podem per a desbloquejar l'aprovació dels pressupostos de 2019. Tot i que en el text no hi ha referències a les inversions territorialitzades que els dos socialistes van acordar en la reunió del 3 d'octubre, Puig s'ha mostrat convençut que Pedro Sánchez "complirà el compromís" amb els valencians i les valencianes.
Puig ha indicat que "és extraordinàriament important que s'avance en eixe camí, perquè donarà estabilitat a l'economia i donarà possibilitats de continuar creant ocupació, que és un dels grans reptes que té aquest país".
El president del Consell ha valorat positivament l'informe perquè moltes de les mesures que s'inclouen ja s'estan "implementant" a la Comunitat Valenciana, com ara aquelles relacionades amb "l'eliminació de copagaments i les millores en la vivenda social".
Puig ha insistit que l'aprovació d'aquesta proposta per part de la resta de grups parlamentaris permetria "alliberar una part dels recursos que nosaltres estem dedicant a aquestes qüestions i podríem dedicar-los a altres polítiques que estan infrafinançades en els pressupostos de la Generalitat mateix".
A més, ha valorat positivament el marc referencial de la proposta perquè inclou "polítiques socials per a recuperar i reparar drets"; i "polítiques d'innovació" per a donar suport a l'educació i la investigació, qüestions que "sonen molt bé als valencians perquè són polítiques que ara mateix implementa el govern de la Generalitat".
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts