Puig valora positivament l'acord entre el PSOE i Podem per als pressupostos del 2019
El president s'ha mostrat convençut que Sánchez complirà el seu compromís amb els valencians, tot i que el document no parla d'inversions territorials.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha conegut a Frankfurt el document que han aprovat el PSOE i Podem per a desbloquejar l'aprovació dels pressupostos de 2019. Tot i que en el text no hi ha referències a les inversions territorialitzades que els dos socialistes van acordar en la reunió del 3 d'octubre, Puig s'ha mostrat convençut que Pedro Sánchez "complirà el compromís" amb els valencians i les valencianes.
Puig ha indicat que "és extraordinàriament important que s'avance en eixe camí, perquè donarà estabilitat a l'economia i donarà possibilitats de continuar creant ocupació, que és un dels grans reptes que té aquest país".
El president del Consell ha valorat positivament l'informe perquè moltes de les mesures que s'inclouen ja s'estan "implementant" a la Comunitat Valenciana, com ara aquelles relacionades amb "l'eliminació de copagaments i les millores en la vivenda social".
Puig ha insistit que l'aprovació d'aquesta proposta per part de la resta de grups parlamentaris permetria "alliberar una part dels recursos que nosaltres estem dedicant a aquestes qüestions i podríem dedicar-los a altres polítiques que estan infrafinançades en els pressupostos de la Generalitat mateix".
A més, ha valorat positivament el marc referencial de la proposta perquè inclou "polítiques socials per a recuperar i reparar drets"; i "polítiques d'innovació" per a donar suport a l'educació i la investigació, qüestions que "sonen molt bé als valencians perquè són polítiques que ara mateix implementa el govern de la Generalitat".
Més llegit
-
Dos morts i més de 6.500 hectàrees cremades en un incendi a Lleida, que ja està estabilitzat
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Aaron Escandell, peça clau de l'ascens de l'Oviedo
-
Marciano Gómez: “M’he compromés amb les farmàcies que en juliol cobraran. Hi haurà un decalatge d’un mes”
-
Detingut un home de 90 anys per matar la dona de 86 a Astúries
-
Un pacient de La Fe complix deu anys amb un cor mecànic, el cas més longeu d'Espanya