Puig i Lima acorden que Illueca substituïsca Dalmau la setmana que ve
El Consell Ciutadà de Podem ha aprovat amb un 80% dels vots la proposta d'Illueca
El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la coordinadora de Podem a la Comunitat Valenciana, Pilar Lima, han mantingut una trobada aquest dijous en la qual han acordat que siga Héctor Illueca, actual director de Treball i Seguretat Social del Ministeri de Treball, qui substituïsca la setmana que ve Rubén Martínez Dalmau com a vicepresident segon i conseller d'Habitatge en el govern valencià.
Segons ha explicat Lima als periodistes després d'aquesta trobada en el Palau de la Generalitat, el Consell Ciutadà de Podem ha aprovat amb un 80% dels vots la proposta d'Illueca com a substitut de Dalmau en una votació telemàtica, de manera que ara els tràmits per al seu nomenament depenen exclusivament del president.
No obstant això, no ha aclarit si Illueca podria asseure's ja en el pròxim ple del Consell, divendres.
Ha tingut així mateix paraules d'agraïment per a la tasca de Martínez Dalmau, que va anunciar per sorpresa diumenge passat que abandonava el càrrec, i ha explicat que la seua decisió de deixar el Consell per a tornar a la universitat és personal i que la facultat guanya un gran docent.
Sobre la figura d'Illueca, al que ja havia reivindicat com a candidat a substituir Dalmau, ha destacat el seu tarannà i la seua capacitat per a treballar en equip, coses que fan, al seu parer, que el seu perfil siga l’adequat per a reforçar el Botànic.
A la pregunta sobre per si ha parlat amb el president del nomenament de la pròxima secretària autonòmica de Justícia, Lima ha explicat que no, perquè aquest lloc del Consell és competència de Podem i no té per què parlar d'això amb el president.
Sobre les tensions internes o les discrepàncies en el si de Podem, Lima ha admés que en totes les forces polítiques n'hi ha, però no té per què afectar el govern ni les seues polítiques.
Més llegit
-
Educació convoca la taula de negociació dijous i els sindicats confien que la Conselleria presente "propostes reals i efectives"
-
El Suprem accepta fer fix només el personal interí que supere una prova selectiva
-
Més vides que un gat (2-3)
-
Educació xifra en un 35,55% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
València Basket - Panathinaikos: a quaranta minuts de fer història
-
Confinen 1.700 persones en un creuer a Bordeus després de la mort d’un passatger per un brot gastrointestinal