Puig demana a Barcelona superar “la crispació i el frontisme” i buscar un retrobament emocional
El cap del Consell exigeix una reforma del finançament i una descentralització de l’administració de l’Estat
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat aquest dijous per "superar la crispació i buscar el retrobament emocional" per a superar les diferències i els conflictes polítics a Espanya.
Ho ha dit en l'acte "El model territorial per a millorar l'economia espanyola" en la reunió del Cercle d'Economia, en la qual ha participat al costat del president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo; el de la Junta d'Andalusia, Juan Manuel Moreno Bonilla; i la presidenta del Govern Balear, Francina Armengol.
"Moltes vegades les banderes separen molt i uneixen poc", ha afegit Puig, que ha apostat per avançar cap a un model de cogovernança entre les diferents comunitats autònomes, com en el model federal, segons ell.
En aquest sentit, ha lamentat que el sistema descentralitzat de l'Estat de les autonomies no haja sigut suficient per a acabar amb el centralisme econòmic, polític i mediàtic que "no dona oportunitats a l'Espanya perifèrica i real".
Així mateix, ha assegurat que l'estat autonòmic no ha solucionat la convergència de rendes a Espanya, i ha subratllat que, des de l'any 1995, la Comunitat Valenciana ha retrocedit dotze punts en renda per càpita.
"És molt interessant dir això perquè continuem figurant com al Llevant feliç. Al final, es tracta que Espanya estiga més cohesionada. L'important és treballar perquè la renda que vaja convergint", ha afegit Puig.
També ha criticat que l'actual sistema haja invisibilitzat part de la població espanyola i haja contribuït a l'Espanya despoblada per l'"absorció permanent" de ciutadans des de les metròpolis.
Enfront d'aquesta situació, Puig ha proposat la reforma del sistema de finançament i avançar en una redistribució equitativa de tots els recursos: "Per què totes les institucions de l'Estat han d'estar a Madrid?", ha qüestionat.
Més llegit
- 
                        
                                                        El jutge processa Ábalos, Koldo i Aldama pels presumptes contractes irregulars de mascaretes
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 - 
                        
                                                        Un sisme de magnitud 6,3 sacseja l’Afganistan i deixa almenys una vintena de morts i 530 ferits
 - 
                        
                                                        Mazón afronta el seu moment més crític, accelerat per les escridassades en el funeral a les víctimes de la dana
 - 
                        
                                                        Detingut un home de 56 anys per l'asassinat de la seua dona a Huelva
 - 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre