Puig avança que en els pròxims mesos "s'agilitzarà" la reforma del sistema de finançament
El president de la Generalitat també ha explicat que el govern central facilitarà a les comunitats autònomes 13.000 milions d'euros en el segon fons Covid.
El president del Consell, Ximo Puig, ha viatjat aquest dimecres a Madrid per reunir-se amb la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero. La trobada ha tingut dos eixos: d'una banda, la reforma del sistema de finançament i, d'una altra, les ajudes Covid. Respecte a la reforma del model actual de finançament, Ximo Puig ha dit que pròximament "s'agilitzarà".
De fet, segons ha explicat, la ministra, s'ha compromés a agilitzar en els pròxims mesos la presentació de la proposta per a aquesta reforma, que necessita un "ampli consens" i un treball previ per tractar d'aconseguir "el màxim suport" tant de l'àmbit territorial com de l'àmbit parlamentari perquè "no es pot imposar cap model", en paraules del president del Consell.
En aquest sentit, Puig també ha recordat que a la Comunitat Valenciana hi ha una reivindicació "des de fa molts anys" d'un canvi de model de manera "urgent", que permeta la suficiència en el finançament de les comunitats autònomes per prestar les seues competències i sobretot atendre la sanitat, l'educació i els serveis socials. A més, ha defés que "no es pot continuar bloquejant" aquesta reforma perquè és "absolutament necessària".
El president de la Generalitat també ha precisat que la reforma del finançament serà fonamental per a la recuperació econòmica després de la pandèmia, i ha apel·lat a la necessitat d'un acord que vaja més enllà de les conjuntures i processos electorals, i que hi haja una visió de futur.
Per últim, Puig també ha explicat que el govern central facilitarà a les comunitats autònomes 13.000 milions d'euros en el segon fons Covid. El president de la Generalitat ha assegurat que Montero li ha traslladat que s'activarà de manera "immediata" i amb els criteris de "la major equitat" entre la ciutadania.
Més llegit
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Rovira: “Volem alleujar la càrrega fiscal, no sols de les rendes baixes, sinó que arribe a la classe mitjana, la gran oblidada”
-
Almenys cinc morts i un desaparegut en trencar-se una passarel·la a la costa de Santander
-
Una trentena de valencians estan atrapats a Sri Lanka per culpa de la guerra al Pròxim Orient
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Masclets o pintes de xocolate: els regals fallers que van directes al paladar
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
03.03.2026 | Informatiu migdia
-
02.03.2026 | La banda
-
03.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
03.03.2026 | NTC Comarques
-
Lola Bañón, experta en el món àrab: "És una guerra per a controlar tots els fluxos energètics i per a tallar el pas a la Xina"
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part