El PSOE perd la majoria absoluta al Senat però continua sent la força més votada
El PP és el segon partit de la cambra alta, Cs desapareix i entra Vox.
El PSOE ha sigut la força més votada al Senat amb 92 senadors, 30 menys que el passat 28A, quan va obtindre 123 senadors i la majoria absoluta. Amb més del 90% escrtutat, per darrere dels socialistes, el Partit Popular és la segona força amb més senadors amb 84, augmentant-ne 36 en relació amb les últimes eleccions (54 senadors).
Per darrere queda Esquerra Republicana-Sobiranistes amb 11 escons (es manté), el PNB amb 9 (es manté), Junts per Catalunya amb 3 (en guanya un), Navarra Suma amb 3 (es manté), Coalició Canària amb 2 senadors i Bildu amb 1.
La formació Terol Existeix entra per primera vegada al Senat amb dos senadors mentre que l'Agrupación Socialista de la Gomera manté el senador que havia obtingut a l’abril. Vox també irromp al Senat amb dos representants.
Ciutadans perd els 4 senadors que tenia i es queda sense entrar de manera directa a la cambra alta.
Més llegit
-
Es desploma un edifici a Benetússer sense causar víctimes
-
L'inspector de bombers sobre l'edifici de Benetússer: "Es va desallotjar els veïns i un minut després l'edifici es va afonar"
-
Una periodista d’À Punt sobre la dana: “Vam arribar a Catarroja a les 18:45 h i en cinc minuts no es podia estar al carrer, l’aigua pujava ràpidament”
-
Àfrica Mateos, la jove d’Almenara que entrarà a la universitat amb només setze anys
-
La Comunitat Valenciana, a més de 40 °C en molts punts i amb Ontinyent a 44,4 °C, la màxima de tot Espanya
-
Esclafits tèrmics, un fenomen meteorològic cada vegada més freqüent