El PSOE i Podem impedeixen que les comunitats reclamen al govern l’IVA pendent de 2017
Els socialistes afirmen que l’executiu espanyol aportarà una solució, però rebutja oferir-la “fora de la comptabilitat nacional”.
El Congrés, amb els vots en contra del PSOE i Unides Podem, ha rebutjat aquest dimarts reclamar al govern espanyol que enguany torne a les comunitats autònomes els 2.500 milions d'euros de l'IVA pendent de liquidar de 2017. La Comissió d'Hisenda ha rebutjat una proposició no de llei que contenia aquesta petició.
El PP, Ciutadans, Esquerra Republicana i JxCat han donat suport a aquesta reclamació, però el vot en contra d’Unides Podem i el PSOE, així com l’abstenció de Vox i el PNB, han impedit que la proposta prosperara.
La socialista Montse Mínguez recorda que aquest "embolic es va muntar" per la implantació del sistema de subministrament immediat d'informació, que va reduir la recaptació per IVA aquest any. Mínguez ha recordat que aquesta reducció no sols va afectar les comunitats autònomes, sinó totes les administracions.
No obstant això, la socialista ha avançat la intenció del govern de facilitar una solució, però ha demanat no impulsar-la "fora de la comptabilitat nacional i del reglament".
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que dos línies de Rodalia continuen parades i Metrovalència recupera el servici amb incidències
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora