El president de la JEC rebutja donar suport a l’exclusió de Puigdemont a les europees
També s’hi han negat el vicepresident i dos membres més de l’òrgan electoral.
L’exclusió de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí de la llista de JuntsxCat per a les eleccions europees del pròxim 26 de maig ha provocat un cisma en la Junta Electoral Central (JEC). El president de l’organisme, el vicepresident i dues vocals més han signat un vot particular defensant que havia de prevaldre el dret a presentar-se a les eleccions.
En una resolució la JEC ha acceptat parcialment el recurs del PP i de Ciutadans i conclou que els tres independentistes fugits no figuren adequadament en el cens electoral i tampoc han acreditat que reuneixen les condicions per a fer-ho.
No obstant això, la decisió de la JEC no ha sigut unànime i tant el president, Segons Menéndez, com el vicepresident, Eduardo Calvo Rojas, han signat un vot particular discrepant. A ells també s’han unit les vocals Ángela Figueruelo Burrieza i Inés Olaizola Nogueres.
Al seu parer, la Junta Electoral havia d’haver apostat per una interpretació més favorable de l’ordenament jurídic prevalent el dret a la participació política.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar