El PP, Vox i Junts tomben la creació de l'Agència Estatal de Salut Pública
D'altra banda, el Congrés ha rebutjat hui oposar-se a l'augment de la despesa militar i al pla de rearmament de la Unió Europea (UE) amb el vot del PP i el PSOE
El ple del Congrés ha rebutjat este dijous, amb els vots en contra del PP, Vox i Junts i després d'un bast debat, la creació de l'Agència Estatal de Salut Pública (Aesap) que fa una setmana va rebre el suport unànime de tots els grups en la comissió de sanitat, a excepció del de Santiago Abascal.
Finalment, i contra tot pronòstic, el futur organisme que havia de gestionar i coordinar les crisis i amenaces de salut presents i emergents, ha rebut només 167 sís enfront de 176 nos: a més dels de Vox, els del PP, Junts i el de la diputada socialista Maribel García, i en este cas ho ha fet per error.
D'altra banda, el Congrés ha rebutjat hui oposar-se a l'augment de la despesa militar i al pla de rearmament de la Unió Europea (UE) amb el vot del PP i el PSOE, en una votació que ha servit per a demostrar les discrepàncies en el si del govern de coalició en matèria de defensa i seguretat, ja que Sumar ha votat en contra d'això i ha secundat que Espanya abandone l'OTAN.
La iniciativa del BNG incloïa punts per a rebutjar les "amenaces" del president dels Estats Units, Donald Trump, a Groenlàndia i Panamà i el seu pla per a la Franja de Gaza, que sí que han concitat l'acord de les dos parts de l'executiu.
D'altra banda, el Congrés ha rebutjat una iniciativa del PP que demanava al govern, entre altres mesures, sotmetre a votació al Congrés les decisions relatives a la despesa militar i a la guerra d'Ucraïna, amb els vots en contra del PSOE i Sumar i l'abstenció de Vox i Junts.
Més llegit
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Falles més enllà de València: els altres municipis fallers es preparen per a la festa amb alguns imprevistos
-
El govern espanyol aprovarà divendres el pla de xoc per a pal·liar l'impacte de la guerra al Pròxim Orient
-
El diputat provincial de bombers, Avelino Mascarell, nega responsabilitats en la dana i es referma en la falta de memòria sobre moments clau