El PP, el PSOE i Ciutadans rebutgen la petició de compareixença de Villarejo al Congrés
Units Podem pretenia que l’excomissari detallara la informació "irregular" i les trames de corrupció que, diu, coneix.
La Mesa del Congrés, amb els vots del PP, el PSOE i Ciutadans, ha rebutjat admetre a tràmit la petició de compareixença de l’excomissari José Manuel Villarejo a la cambra baixa, actualment en presó preventiva.
La petició, registrada per Units Podem, pretenia que Villarejo acudira al Congrés a detallar la informació "irregular" que, assegura, ha tingut, i a explicar les diferents trames de corrupció que diu que coneix.
La formació d'esquerres va justificar aquesta petició davant de les informacions aparegudes en els mitjans de comunicació a partir de les dades desvelades per Corinna Larsen, amiga del rei emèrit, o les últimes converses publicades que afecten l'actual ministra de Justícia, Dolores Delgado, quan era fiscal de l'Audiència Nacional.
No obstant això, els representants del PP, el PSOE i Ciutadans en la Mesa del Congrés han bloquejat la citació de Villarejo en seu parlamentària. Argumenten, com en altres ocasions similars, que la compareixença en comissió de persones alienes, com ara un comissari retirat, està limitada a situacions especials.
Units Podem defensava que la seua petició "s’ajusta perfectament" al reglament del Congrés i ja van advertir que si la rebutjaven seria "per un altre tipus de raons", però no per qüestions tècniques.
Més llegit
-
Aspanion alerta que la nova llei de voluntariat posa en risc l'atenció psicosocial dels xiquets amb càncer
-
Un assaig demostra de setze setmanes d'entrenament de força amb bandes elàstiques milloren la salut dels majors
-
Emergències entrega a la jutgessa de la dana l’esborrany de l’ES-Alert que no es va enviar el 29 d’octubre
-
Arana fa honor a la llei de l'ex i elimina el Villarreal de la Copa
-
PP i Vox aproven per lectura única la reforma del reglament de les Corts, primera llei del Consell de Pérez Llorca
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua