El PP exigeix l'acomiadament del bufet que va facturar a l'EMT
Català demana explicacions a Ribó després de saber que el seu cunyat és soci del bufet que va cobrar 220.000 euros a l'EMT.
La portaveu del grup popular a l'Ajuntament de València, María José Català, ha assegurat que exigiran que es "despatxe immediatament" el bufet que va facturar a l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i demanaran explicacions a l'alcalde, Joan Ribó. María José Català s'ha pronunciat així després de conéixer que el cunyat de Joan Ribó és soci del bufet que va facturar 220.000 euros a l'EMT, segons publica aquest divendres el diari Las Províncias.
La popular considera que "ja és hora d'assumir responsabilitats polítiques" i de prendre decisions en l'EMT que salvaguarden els interessos dels diners públics de tots els valencians, després que l'EMT ha manifestat "greus fallades de protocol i d'actuació" que han derivat en una estafa de quatre milions d'euros.
Català ha indicat que el PSOE "va acceptar i es va sotmetre a Ribó, en plena crisi després de l'estafa de quatre milions d'euros, de ratificar el gerent, nomenar director adjunt al seu cap de gabinet i posar-li un sou a aquest bufet de 3.000 euros al mes", ha indicat. És per això que demanen coherència a Ribó amb el que ha exigit quan ha sigut oposició respecte als governs del PP.
El PP vol que l'interventor municipal fiscalitze les despeses de l'EMT, concretament les emeses i facturades per aquest despatx, i que un secretari municipal es faça càrrec ja de l'assistència jurídica de l'EMT i s'acomiade immediatament el bufet.
Oltra diu que "no hi ha una connexió econòmica"
La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha declarat que, per la informació de què disposa, "no hi ha una connexió econòmica" entre el cunyat de l'alcalde de València, Joan Ribó, i l'empresa municipal de transport.
Per això, considera que si l'EMT no està en la seua cartera de clients "no hauria de tindre implicacions ètiques o estètiques". No obstant això, ha dit que "caldrà preguntar-li-ho a qui en té la informació".
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Máximo Huerta, Carmen Amoraga, Dulk i Alejandra de la Torre visiten ‘En casa d’Inés’
-
Un home mata la filla de tres anys a Torrevieja i després se suïcida
-
El València pesca en aigües térboles (0-2)
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
Més vist
Més escoltat
-
20.03.2026 | L'hora de la cultura
-
20.03.2026 | Álvaro Álvarez Rodrigo presenta el seu llibre 'Rita Hayworth en la España de Franco'
-
20.03.2026 | L'asturiana Marisa Valle Roso presenta el seu nou disc 'Cenicientes'
-
21.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
21.03.2026 | Els últims '90 minuts'
-
21.03.2026 | Elche CF - RCD Mallorca