El PP i Ciutadans conserven el govern de Castella i Lleó, després del fracàs de la moció socialista
El PSOE no ha aconseguit sumar els quatre vots que necessitaven per a fer fora el govern autonòmic.
El parlament de Castella i Lleó ha votat aquest dilluns, després d’un intens debat que ha durat tota la jornada, en contra de la primera moció de censura del govern autonòmic d’aquesta regió, que va presentar el PSOE per a llevar-li la presidència al popular Alfonso Fernández Mañueco i la vicepresidència a Francisco Igea (Ciutadans).
29 vots en contra del PP, 11 de Ciutadans i 1 de Vox han impedit que prosperara la moció. Els regionalistes per Àvila i la Unió del Poble Lleonés s’hi han abstingut.
Abans de votar, ja era previsible que la moció no anava a tirar avant, perquè els socialistes no tenien prou suports amb els seus 35 diputats i els dos de Podem, encara que l'eixida d’una diputada de Ciutadans per Salamanca, ara no adscrita, ha sembrat el dubte. La majoria està situada en 41 vots.
Els socialistes castellanolleonesos van presentar la moció de censura al seu parlament arran de la crisi política que va desencadenar la moció de censura impulsada pel PSOE i Ciutadans a Múrcia, que finalment també va fracassar
Més llegit
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Presó provisional sense fiança per a l'home de 23 anys acusat de matar el padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Detenen a Alacant un home per la mort de la seua parella a Leganés
-
Mor el ramader de Cabanes Germán Vidal després de lluitar contra una malaltia greu