El PP, a la banqueta dels acusats per la destrucció dels ordinadors de Bárcenas
Es converteix així en el primer partit en estar acusat penalment com a persona jurídica.
Quasi cinc anys després que l’Audiència Nacional demanara a la justícia madrilenya investigar la destrucció dels ordinadors de l’extresorer del PP Luis Bárcenas, aquest divendres el PP s’asseurà a la banqueta dels acusats.
El Partit Popular es converteix així en el primer partit en estar acusat penalment com a persona jurídica. A més del PP, es jutjarà l’extresorera Carmen Navarro, l’advocat Alberto Durán, l’informàtic José Manuel Moreno.
El cas va ser arxivat, reobert i fins i tot es va haver de reconstruir el sumari després de perdre’s en els jutjats. Després de moltes vicissituds, el jutjat penal número 31 de Madrid haurà de dilucidar si en esborrar els discos durs es pretenia impedir que la justícia accedira a dades importants sobre la presumpta comptabilitat paral·lela del PP.
El cas ha seguit endavant a pesar que la Fiscalia va demanar l’arxivament i aposta per l’absolució i que Bárcenas mateix va retirar l’acusació el 2016. Són querellants i acusació popular EU, Justícia i Llibertat, l’Associació d’Advocats Demòcrates per Europa i el Observatori Drets Humans.
Per ser persona jurídica, el PP només està acusat de delicte de danys informàtics per haver esborrat sense autorització arxius aliens, però Navarro, Durán i Moreno ho estan també d’encobriment.
La vista oral comença amb les qüestions prèvies, i ha estat precedida per la polèmica en acceptar el jutge la petició del PP i de la Fiscalia perquè no es facilite senyal de televisió als mitjans de comunicació.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 145 l/m² en les últimes dotze hores
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Fem banda T2
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo