El PP agafa impuls i el PSOE guanyaria les eleccions generals per només un punt, segons el CIS
El baròmetre mensual manté Vox com la tercera força i difumina les opcions d'Alvise Pérez per a entrar al Congrés
El Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) torna a donar vencedor al PSOE en unes hipotètiques eleccions generals, però ara amb un marge molt més estret sobre el PP que en maig. Només un punt separaria els socialistes de Pedro Sánchez del partit liderat per Alberto Núñez Feijóo, segons es desprén del baròmetre corresponent al mes de juny i elaborat en vespres dels comicis europeus. En esta cita amb les urnes celebrada el 9J els populars s'imposaren amb un avantatge de quatre punts.
L'enquesta, realitzada entre el 31 de maig i el 6 de juny a partir de 4.011 entrevistes, pronostica una victòria del PSOE amb un vot estimat del 31,7%, cosa que el situaria un punt per davant del PP. Són quatre punts menys per als socialistes respecte de l'estudi anterior, mentre que els populars es mantindrien estables en vot i això els permet remuntar.
En tercer lloc quedaria Vox, que obtindria el 12,1% dels sufragis, després de créixer dos punts en un mes. Sumar i Podem augmenten lleugerament l'estimació de vot i es quedarien en el 8,8% i el 3,6%, respectivament. Esquerra Republicana, amb l'1,8% del suport, se situaria dos dècimes per damunt de Junts.
La novetat en este baròmetre mensual del CIS és la inclusió del partit de l'agitador ultra Luis Alvise Pérez, S'ha Acabat la Festa, després que en les europees s'emportara tres eurodiputats contra tot pronòstic. En les eleccions generals el resultat canvia totalment i seria insuficient per a obtindre representació en el Congrés, ja que a penes reuniria l'1,5% dels vots, sempre segons el pronòstic de l'ens sociològic.
Els resultats de les eleccions europees celebrades el 9 de juny, just després d'esta enquesta, van ser ben diferents, amb el PP vencedor i distanciat clarament del PSOE: els percentatges registrats foren del 34,2% i 30,18%, respectivament. Vox va quedar com a tercera força (9,62%), seguit d'Ara Repúbliques, la coalició que integrava ERC, BNG, Bildu i Ara Més (4,91%), Sumar (4,65%), S'ha Acabat la Festa, (4,59%) i Podem (3,28%).
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part