Podem planteja canviar la festa nacional d’Espanya al 15M per a no celebrar “un genocidi”
La formació morada remarca que l'estat espanyol hauria de "demanar perdó" als pobles originaris d'Amèrica Latina
Podem proposarà formalment que la festa nacional d'Espanya deixe de celebrar-se el 12 d'octubre per a deixar de commemorar "un genocidi" i traslladar la data al 15M, germen del partit morat. Defenen que esta data representa "molt millor" l'estat espanyol "plural, feminista i antiracista".
La portaveu de Podem i coordinadora general de la formació al País Valencià, María Teresa Pérez, ha traslladat esta iniciativa sense concretar els detalls. Ha emfatitzat que la data actual "no és motiu d'orgull perquè commemora una invasió, l'inici d'un genocidi i, per tant, és un dia de vergonya".
En esta línia, amb relació a la petició de Mèxic d'una disculpa per part d'Espanya per les "moltes massacres i violència" del procés de colonització, Pérez ha assegurat que cal demanar perdó "igual que han fet altres estats".
Més llegit
-
Detenen el camioner drogat que ha atropellat mortalment una jove de vint anys a València
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Espanya prohibix criar aus a l’aire lliure davant de l’augment del risc de grip aviària
-
Avís taronja per vents molt forts a l'interior de Castelló per a dissabte
-
“Qui no treballa és perquè no vol?” Arranca així ‘El retrovisor’, la nova aposta d’À Punt per a les nits de dissabte
-
Un adolescent que circulava en monopatí resulta ferit en un accident contra un cotxe a Vila-real