Pedro Sánchez comunicarà la decisió sobre les eleccions a les 10 del matí
À Punt Notícies Matí allarga l'informatiu fins a les 10:45 h amb la compareixença del president del govern espanyol al palau de La Moncloa.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, compareix aquest divendres a les 10:00 hores al palau de La Moncloa per a fer una declaració institucional sense preguntes, en què previsiblement anunciarà l'avançament electoral i la data dels comicis. Ho farà després de presidir una reunió extraordinària del Consell de Ministres una hora abans, a les 9:00. À Punt Notícies Matí allarga l'informatiu fins a les 10:45 h amb la compareixença del president del govern espanyol al palau de La Moncloa, que es podrà seguir en directe per la televisió, la ràdio i el web.
De moment, guanyen força el 28 d’abril, la data preferida per l’executiu central, i el 26 de maig, cita que coincidiria amb els comicis autonòmics, municipals i europeus.
Puig descarta que la decisió condicione la convocatòria dels comicis valencians
El president de la Generalitat, Ximo Puig, no és partidari d'un avançament electoral a la Comunitat Valenciana: "Allò més raonable és que els comicis autonòmics se celebren juntament amb la resta de comunitats auònomes el 26 de maig", ha afirmat en una entrevista a RNE aquest divendres. D'aquesta manera, descarta que la decisió de Sánchez condicione la convocatòria dels comicis valencians.
A més, Puig també obri la porta al fet que el cap de l'executiu central opte per continuar la legislatura: "Hi ha arguments per a totes les posicions, però és una decisió que correspon constitucionalment al president del govern espanyol", ha dit.
El cap del Consell rebutja la coincidència de les generals amb els comicis municipals, autonòmics i europeus del 26 de maig: "No es pot generar una discussió tan contaminada, certament és una qüestió de qualitat democràtica. No es pot preguntar als ciutadans sobre tot alhora i de forma confusa. Aquest escenari beneficia el PP per a tapar la corrupció en els territoris i centrar-se en un debat en clau nacional".
Després de la compareixença de Sánchez, a les 10:30 hores tindrà lloc la reunió ordinària del Consell de Ministres.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
De 75 cèntims a 10 euros: la gilda es posa de moda i el preu es dispara
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?