El Parlament Europeu fa el primer pas per a retirar la immunitat de Puigdemont, Comín i Ponsatí
Donen la raó al Tribunal Suprem, que demana poder jutjar els polítics independentistes a Espanya.
La Comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu (PE) ha recomanat aquest dimarts retirar la immunitat parlamentària dels eurodiputats de JxCat Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí, tal com ho havia sol·licitat el Tribunal Suprem per a poder jutjar els polítics a Espanya.
L'adopció dels informes han tirat avant amb quinze vots a favor, huit en contra i dos abstencions, tal com ha anunciat el president de la comissió parlamentària, Adrián Vázquez (Ciutadans), en declaracions a la premsa a la seu del Parlament Europeu.
Aquest és el primer pas perquè la institució europea responga formalment a les autoritats espanyols, si bé la decisió definitiva no es coneixerà fins que el mateix informe siga sotmés al vot del pròxim ple del Parlament Europeu, previst per a la setmana del 8 de març.
Més llegit
-
Llorca anuncia mesures per a pal·liar l’impacte de la guerra de l’Iran: una nova línia de crèdit de l'IVF de cent milions i ajudes als autònoms
-
Mestral constant
-
El temporal de vent deixa ratxes de fins a 143 km/h a Castelló i obliga a fer desenes d’actuacions
-
La Cremà posa punt final a les Falles de Montserrat amb un dia de retard pel fort vent
-
Consum avisa tretze fons i immobiliàries que han d’acceptar la pròrroga dels lloguers de les 100.000 vivendes que tenen
-
València Cuina Oberta bat el rècord de restaurants, fins a 75, amb huit estreles Michelin i dotze incorporacions