Oltra ajorna la seua compareixença i acusa Hisenda de restar 21 milions al seu pressupost
Des d'Hisenda reconeixen l'errada i volen negociar com modificar les partides per a tallar la crisi dins del Botànic.
Polèmica en l'inici del tràmit parlamentari dels pressupostos. La vicepresidenta i consellera d'Igualtat, Mónica Oltra, s'ha negat a presentar a les Corts els comptes del seu departament i acusa el conseller d'Hisenda, Vicent Soler, de modificar les seues partides i restar-li 21 milions d'euros. Aquesta decisió ha provocat una greu crisi en el Botànic i un enfrontament amb el conseller d'Hisenda i amb Presidència. El desacord ha provocat també el malestar en Unides Podem, socis del Consell.
Oltra s'ha negat a acudir al Parlament perquè considera molt greus els canvis que ha fet la Conselleria d'Hisenda en els pressupostos de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Així, ha ajornat fins divendres la seua compareixença a l'espera d'una rectificació.
Des de la Conselleria d'Hisenda neguen que hi haja hagut "engany" i remarquen que continuen oberts a ajustar el pressupost d'Igualtat si reben una proposta que no se n'isca dels acords del Consell. Consideren que es tracta només d'un problema de procediment, que ja han comunicat a les Corts i insisteixen que hi haurà una modificació.
Oltra ha marcat visions enfrontades a les d'altres membres del Consell en els últims dies com ara amb la Conselleria de Justícia, en algunes decisions de la Conselleria de Sanitat o amb el mateix president. També en la mateixa confecció dels pressupostos va pressionar en la negociació fins a l'últim moment i des de vicepresidència se senten ara enganyats.
Més llegit
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Vora 36.000 esportistes recorren els carrers de València en la 45a Marató Trinidad Alfonso Zurich
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
El Consell reforça les mesures contra la pesta porcina i ultima un decret sobre senglars