Montes denuncia que el preacord entre PSC i ERC inclou un tracte de favor en el Perte Xip
La consellera d’Indústria ha criticat "la flagrant discriminació del govern central a la Comunitat Valenciana", que és “líder nacional” en este sector
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha denunciat este dimecres que el preacord de PSC i ERC inclou un tracte de favor en el Projecte Estratègic de Microelectrònica i Semiconductors (Perte Xip), camp industrial on la Comunitat Valenciana és "líder nacional".
Una de les qüestions que formen part d'eixe pacte és el que s'estableix sobre l'Aliança de Semiconductors, que el nostre territori aspira a presidir en 2030 perquè compta amb més de la meitat de les persones que treballen en el sector de tot Espanya.
Segons Montes, el preacord té una referència concreta per a situar Catalunya per davant de la Comunitat Valenciana, que també aspira a tindre importants inversions per a continuar sent líders en el sector.
"No ens oblidem que la Comunitat Valenciana persegueix presidir l'Aliança Europea dels semiconductors en el 2030 i que som líders en el capital humà format en esta matèria. Tenim més de la meitat de les persones que treballen en la indústria dels semiconductors, mentre que el percentatge en el conjunt nacional de treballadors de Catalunya és molt inferior", ha assenyalat.
La consellera ha denunciat "la flagrant discriminació del govern central a la Comunitat Valenciana", més en un sector estratègic i important i en el qual ja s'ha demostrat "la competitivitat de les nostres empreses, la qualitat dels nostres professionals i l'excel·lència de les nostres universitats".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang