La moció de censura de Vox i Tamames fracassa
El Congrés s'oposa per majoria a la iniciativa contra el govern de Sánchez, amb l'abstenció dels 88 diputats del PP
Sense sorpreses, el Congrés ha rebutjat aquest dimecres la moció de censura que ha promogut Vox per a tombar el govern espanyol i encapçalada pel veterà professor i expolític Ramón Tamames, que es presentava com a independent. Tal com estava previst i d'acord amb el sentit de vot que han anat avançant els diferents grups parlamentaris en les intervencions, la iniciativa només ha aconseguit el suport dels 52 diputats amb què compta el partit liderat per Santiago Abascal i el vot de Pablo Cambronero, exdiputat de Ciutadans ara en el grup mixt. La votació ha sigut pública i nominal, per ordre alfabètic i començant per la lletra Q.
La resta de formacions s'hi ha oposat, tret del PP, que aquesta vegada ha optat per l'abstenció —a diferència de la primera moció contra Sánchez, en què va votar en contra sota el comandament de Pablo Casado—. El nou posicionament més equidistant que ha defensat l'actual líder nacional, Alberto Núñez Feijóo, i que ha tractat de justificar la portaveu parlamentària, Cuca Gamarra, aquest dimecres, li ha valgut crítiques tant a esquerra com a dreta. Així, el resultat de la votació ha quedat com segueix: 53 sís, 91 abstencions i 201 vots en contra d'un total de 345 diputats.
Després de dos dies intensos de debat, es posa fi a la sisena moció de censura de la democràcia, anunciada fa tres mesos, que havia quedat descafeïnada amb el pas de les setmanes i va nàixer pràcticament morta. Primer, perquè a penes tenia possibilitat de prosperar per la falta de suport parlamentari, ja que Vox té només 52 dels 350 diputats i diputades de la cambra. Segon, perquè la intervenció del candidat ja es coneixia per endavant, ja que es va filtrar als mitjans de comunicació. Tercer perquè el dirigent del principal partit de l'oposició, ha sigut el gran absent de l'hemicicle.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
Oratge més estable per als pròxims dies
-
‘Punt a punt’ retransmet hui el València-Mallorca i demà el Llevant - Reial Societat
-
La jutgessa rebutja per tercera vegada obrir juí oral contra Mónica Oltra per possible encobriment d'abusos a una menor