El Ministeri abona els primers 45,9 milions a 6.177 llauradors i ramaders valencians afectats per la dana
Agricultura explica que es tracta d'una ajuda directa per a compensar als productors per la pèrdua de renda de les seues explotacions agràries o ramaderes
El Ministeri d'Agricultura comença este dimarts a abonar 45,9 milions d'euros d'ajuda directa per a compensar als productors valencians afectats per la dana per la pèrdua de renda de les seues explotacions agràries o ramaderes. Esta xifra suposa el 92,5% de les ajudes que té previst entregar a productors espanyols afectats per la dana i que també inclou ajudes a professionals d'Almeria, Màlaga, Conca i Albacete. A la Comunitat Valenciana estes ajudes beneficiaran 6.177 llauradors i ramaders, segons ha detallat el Ministeri en un comunicat.
El departament que dirigeix Luis Planas ha detallat que la subvenció mínima que percebrà cada beneficiari serà de 5.000 euros, "sempre que no hagen rebut les ajudes directes a empreses i professionals aprovades pel govern. En el cas d'haver-les rebut, la quantitat podrà ser menor".
Agricultura també ha recordat que per a facilitar la percepció de l'ajuda, que s'ingressarà directament en el compte dels beneficiaris sense que hagen de fer cap tràmit, el Ministeri va habilitar un centre d'atenció telefònica que ha atés, fins ara, vora 14.900 telefonades de professionals del sector primari. "El Ministeri va desplegar prop de 150 perits que han avaluat en un temps rècord al voltant de 30.000 explotacions per a determinar els danys patits pels afectats i avaluar els qui tenen dret a percebre l'ajuda", ha defensat en el comunicat.
El sector agrari i ramader es va veure durament colpejat per la dana. El sector agrari, de fet va estimar en un primer moment els danys en més de mil milions d'euros, que posteriorment van elevar fins a més de 1.300 milions. Arrossegament de terres, ramat mort, infraestructures agràries destrossades van ser alguns dels danys patits al sector i davant els quals els representants agraris reclamen unitat a les administracions.
Més llegit
-
Ford fabricarà dos vehicles elèctrics per a Europa en plantes de Renault
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Brussel·les obri una investigació a Google per usar continguts en línia per a entrenar la IA
-
À Punt emet este dimarts la primera entrevista al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca
-
Dimarts assolellat amb màximes a l'alça i una vesprada d'ambient primaveral
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7