Milers de persones reclamen alliberar els independentistes catalans en l'aniversari de l'empresonament de Junqueras i Forn
Acte davant la presó de Lledoners una dia abans que la fiscalia presente el seu escrit d'acusació en les causes obertes al Suprem i l'Audiència Nacional.
Milers de persones, unes 15.000 segons l'organització, s'han concentrat davant la presó de Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada, a la comarca del Bages, en un acte convocat amb motiu del primer aniversari de l'empresonament de l'exvicepresident de la Generalitat de Catalunya Oriol Junqueras i de l'exconseller català d'Interior Joaquim Forn.
L'acte té per lema “Un any d'injustícia, un any de perseverança”, i compta amb la participació del president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, el vicepresident català Pere Aragonès, i familiars dels empresonats.
La mobilització es produeix un dia abans que la fiscalia faça públics els escrits d'acusació en les dues causes obertes, la del Suprem (on s'investiguen tots els dirigents polítics empresonats i els líders de les entitats civils Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sànchez, i Òmnium Cultural, Jordi Cuixart) i la de l'Audiència Nacional, on s'investiga el cap dels Mossos d'Esquadra Josep Lluís Trapero i l'excúpula d'Interior.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Una manifestació unitària crida "no a la guerra" a València
-
El València pesca en aigües térboles (0-2)
-
Primer dia de dol a Torrevieja per l'assassinat vicari de la xiqueta de tres anys a mans del pare