Martínez Mus, sobre la reconstrucció: “Ens queda faena per fer, però estem molt millor del que es podia esperar”
El conseller d’Infraestructures ha assegurat que les obres de restauració s’han plantejat perquè els municipis siguen més resilients per al futur i ha defensat el pla de parcs inundables, amb l’objectiu de “rebaixar l’agressivitat” davant de possibles riuades
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha defés que l’acceleració dels treballs de reconstrucció del Consell han permés que un any després de la major catàstrofe de la Comunitat Valenciana s’haja pogut recuperar “certa normalitat” i la gent haja pogut refer les seues vides. “Els primers dies després de la riuada creia que tardaríem anys a recompondre'ns perquè la devastació era impressionant [...] Ens queda faena per fer, però estem molt millor del que es podia esperar”, ha manifestat.
En una entrevista este dimecres en Les notícies del matí, quan fa un any de la dana que va deixar 229 víctimes mortals a la província de València i milers de ferits i infraestructures i habitatges destruïts, Martínez Mus ha assegurat que les obres de restauració s’han plantejat amb la mirada posada en la catàstrofe i amb l’objectiu que els municipis siguen més resilients per al futur. Tot i això, ha criticat que el model dels contractes d’emergència exigix que les obres tinguen la mateixa funcionalitat que les infraestructures prèvies. “Hem tractat d’adaptar la burocràcia a la necessitat, però s’hauria de canviar la legislació perquè les infraestructures puguen millorar-se amb els contractes d’emergència”, ha reivindicat.
En este sentit, el conseller ha defés la inversió d’un total de 800 milions d’euros en les obres de reconstrucció per la barrancada i la posada en marxa del pla de parcs inundables, que comprén quinze municipis i busca rebaixar l’agressivitat de l’aigua davant d’una possible riuada. Un projecte que ha d’anar acompanyat amb les obres de canalització de rius i barrancs. “No podem esborrar pobles sencers, perquè és inviable, però sí que podem fer que no es construïsca més si no es complixen unes condicions de seguretat”, ha defés.
Pel que fa a la relació del Consell amb el govern espanyol, ha tornat a reclamar la necessitat d’iniciar una comissió mixta i ha criticat que des de l’executiu que lidera Pedro Sánchez tinguen “altres objectius”. “La nostra prioritat sempre ha sigut i és la reconstrucció i els valencians, però allí els han entrat altres components de tarannà polític que no han ajudat gents”, ha dit. A més, ha lamentat des del Ministeri per a la Transició Ecològica no s’hagen reunit amb la conselleria, ni abans Teresa Ribera ni ara Sara Aagesen.
Sobre la ubicació de Mazón la vesprada del 29-O: “No era determinant”
D’altra banda, el titular d’Infraestructures també s’ha pronunciat sobre el canvi de versions de Mazón sobre la seua ubicació durant la vesprada del 29 d’octubre. Martínez Mus ha criticat que el cap del Consell patix “un assetjament continu” i ha denunciat que s’està duent a terme una “anàlisi exhaustiva” d’on estava, fet que ha considerat “secundari”. “Té igual la funció del president eixe dia i a eixes hores. No era determinant [...] Ningú em pot explicar què hauria canviat si el president haguera estat en un local, al Palau o en un despatx”, ha conclòs.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
Estabilitzat l’incendi declarat al Racó de la Creu del Maigmó, a Tibi
-
Les comunitats del PP planten el govern espanyol en la sectorial sobre menors migrants
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
06.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
06.04.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Què està tramant Sandra Monfort? El projecte que podria implicar un exconcursant d'OT 2025
-
06.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part