Maroto aconsella Vox no fer-se "l'harakiri" i secundar governs de centredreta
El PP comença a explorar la possibilitat d'arribar a acords a Aragó amb Ciutadans i la formació d'extrema dreta.
El vicesecretari d'Organització del PP, Javier Maroto, ha aconsellat Vox no fer-se "l'harakiri" perquè la conseqüència és "fer l'harakiri als seus votants i a una majoria social a Espanya que vol governs de centredreta". Segons ha recalcat, els votants "no entendrien" que en places com l'Ajuntament de Madrid continuara quatre anys més Manuela Carmena, que va liderar la candidatura de Més Madrid.
Maroto s'ha pronunciat així el mateix dia que arranquen formalment les negociacions entre PP, Cs i Vox, i després que el líder de Vox, Santiago Abacal, haja dit que, davant el xantatge, "prefereix l'harakiri polític abans que la cessió".
Aquest dimarts el PP començarà a explorar la possibilitat d'arribar a acords a Aragó i, de fet, Maroto es reunirà a Saragossa amb un equip de Ciutadans, mentre que el secretari general del PP, Teodoro García Egea, es veurà amb Vox en el Congrés dels Diputats.
Primer Aragó i després Castella i Lleó, Madrid i Múrcia
Segons ha precisat Maroto, la negociació començarà per Aragó i després seguirà amb Castella i Lleó, Madrid i Múrcia i més de 23 ciutats de tot Espanya. Davant la negativa de Ciutadans a negociar amb Vox, el vicesecretari popular ha admés que "la història, de vegades, es repeteix", en al·lusió a la postura similar que va mantindre a Andalusia. No obstant això, ha dit que espera el mateix "final feliç" que va permetre un acord entre els tres partits.
Rivera rebutja les "enrabiades" i el PSOE li demana vetar a Vox
Per la seua banda, el president de Ciutadans, Albert Rivera, ha mostrat el seu rebuig a les enrabiades, ha dit, del partit d'extrema dreta. "Les enrabiades, els tuits, els enfadaments, sincerament no m'importen", ha afirmat. Tampoc es tanca al fet que puguen arribar finalment a un acord amb els socialistes que els done l'alcaldia de Madrid. Al seu torn, els socialistes han llançat un avís a la formació taronja i li demanen que veten Vox de la mateixa manera que Ferraz ha fet amb Bildu a Navarra.
Més llegit
-
Una donació altruista a l'Hospital Doctor Peset posa en marxa una cadena de trasplantaments de renyó a Espanya
-
Primer dia de dol a Torrevieja per l'assassinat vicari de la xiqueta de tres anys a mans del pare
-
Consells per a estalviar amb una conducció eficient
-
Sis detinguts a Castelló i un a Alacant per pertànyer a una xarxa criminal que explotava sexualment dones captades a Sud-amèrica
-
Pot arribar a Espanya el brot de meningitis del Regne Unit? Els experts ho consideren poc probable
-
Minut de silenci a l’Ajuntament de València per la xiqueta assassinada per son pare a Torrevieja