L’exministre Juan Carlos Campo i la catedràtica Laura Díez, les propostes del govern per al Constitucional
El Consell de Ministres donarà llum verda a aquesta designació, paralitzada des de juny a l’espera que el CGPJ avançarà els seus candidats
El govern espanyol designarà al magistrat de l'Audiència Nacional i exministre de Justícia, Juan Carlos Campo, i a la catedràtica de Dret i exdirectora general d'Assumptes Constitucionals en el Ministeri de Presidència, Laura Díez, per a cobrir dos llocs de magistrats del Tribunal Constitucional, segons han avançat El País i El Confidencial.
Aquesta elecció es materialitzarà en el Consell de Ministres d’aquest dimarts, com han assegurat les mateixes fonts.
L'executiu espanyol ha adoptat aquesta iniciativa davant el bloqueig, des de fa cinc mesos, en el si del Consell General del Poder Judicial per a designar altres dos magistrats, que ha d’escollir l'òrgan de govern dels jutges. En total són quatre els magistrats que s’han de renovar, després que el seu mandat finalitzara en juny.
Fins ara, el govern espanyol no s’havia pronunciat sobre la seua proposta a l’espera que el Consell General del Poder Judicial presentara els candidats.
Campo, extitular de Justícia, i Díez, assessora de la Generalitat de Catalunya
Juan Carlos Campo va ser nomenat ministre de Justícia el 2020, només unes setmanes després de ser nomenat responsable de la secció tercera de la sala penal de l’Audiència Nacional. Campo està vinculat a la política des de finals dels noranta i el 2001 va ser nomenat vocal del Consell General del Poder Judicial.
L’altra candidata del govern, Laura Díez, és catedràtica de la Universitat de Barcelona des del 2020, encara que va començar la docència en aquesta institució acadèmica el 1992.
Durant dos anys, des del 2002, va assessorar la Generalitat de Catalunya en la reforma de l'estatut i a hores d’ara és vicepresidenta del Consell de Garanties Estatutàries del parlament català. També ha sigut directora general d’Assumptes Constitucionals del Ministeri de Presidència.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part