L'ex-xòfer de Bárcenas es nega a declarar davant el jutge per l'operació Kitchen
Sergio Ríos va actuar suposadament com a confident de la policia per a robar a l'extresorer del PP documents comprometedors.
El que va ser xòfer de Luis Bárcenas, Sergio Ríos, s'ha negat a declarar aquest dimecres sobre la seua implicació en l'operació Kitchen. L'actuació investiga l'operatiu policial dissenyat pel Ministeri de l'Interior en 2013 per a sostraure documents a l'extresorer del PP amb ajuda de Ríos, segons ha admés en un informe.
La Policia Nacional, per la seua banda, ha obert un expedient disciplinari després que s'acollira al seu dret a no declarar davant el jutge de l'Audiència Nacional, Diego de Egea. El magistrat havia citat a declarar com investigat a Ríos a petició de la Fiscalia Anticorrupció perquè aclarisca si va ser contractat per l'operatiu presumptament liderat pels comissaris José Manuel Villarejo i Enrique García Castany per a fer-se amb els documents que Bárcenas s'hauria portat del partit quan va ser acomiadat.
Suposadament, Ríos va actuar en l'operació Kitchen com a confident de la policia per a robar a Bárcenas documents comprometedors per al PP i va cobrar a canvi 48.000 euros que pogueren procedir dels fons reservats.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Calor d'estiu