Jutgen dos exconsellers del Banc de València aquest dilluns en l’Audiència Nacional
Domingo Parra i Agnés Noguera respondran per un delicte d’administració deslleial continuada.
Els exconsellers del Banc de València, Domingo Parra i Agnés Noguera, seran jutjats aquest dilluns en l'Audiència Nacional per un delicte d'administració deslleial continuada. S’enfronten fins a tres anys de presó per un forat de 13 milions d'euros en crèdits sense tornar que van concedir a la immobiliària, Llibertes 7, de la qual també eren consellers.
La Fiscalia demana també que Parra i Noguera tornen tots els diners. El deute de la immobiliària amb el Banc de València va arribar a superar els 60 milions d’euros. De fet, va ser intervinguda pel Banc d’Espanya en 2011, i va recuperar només part del forat mitjançant els actius de la immobiliària.
Parra ha presentat un escrit de conformitat amb el Ministeri Públic pel qual accepta un any i set mesos de presó, una pena rebaixada en apreciar la Fiscalia un atenuant de confessió, ja que ha col·laborat amb la Justícia, i tindre en compte la reparació del dany causat, almenys parcial, ja que ha fet un ingrés de 100.000 euros en el compte del FROB.
Amb tot, per a la Fiscalia no hi ha dubte que “els acusats van abusar del poder que els conferien les seues posicions de domini en l’administració del Banc de València i van defugir la normativa interna de l’entitat sobre la gestió del risc”. A més, “van infringir els deures de lleialtat en la protecció dels interessos socials”.
Més llegit
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
Empat insuficient per a tancar l'any (1-1)
-
Comença la instal·lació dels primers mòduls destinats a restaurants a la platja de la Malva-rosa
-
Més núvols i un canvi d'oratge important per a diumenge
-
La jutgessa de la dana rebutja que testifiquen Rufián i els pares de la xiqueta de Benetússer a qui van intentar salvar amb una corda
-
La valenciana és la segona autonomia amb la taxa més elevada de víctimes de violència masclista durant l’estiu