El jutge cita en novembre com a testimonis la vicepresidenta Aagesen i Errejón en el cas del préstec d'Air Europa
La causa està oberta per presumptes irregularitats en el préstec de 475 milions d'euros a l'aerolínia el novembre del 2020 i hi està imputat el vicepresident de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), Bartolomé Lora
El jutge que investiga el conegut com a cas Air Europa ha citat com a testimonis la vicepresidenta tercera del govern i ministra per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Sara Aagesen, així com l'exportaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, per als pròxims 23 de novembre (en la recta final de la campanya electoral de les eleccions generals) i 24 de novembre, respectivament.
En una providència a la qual ha tingut accés Europa Press, el magistrat José María Escribano cita també Pedro Saura, exsecretari d'Estat de Transports quan José Luis Ábalos era ministre de Transports, el mateix dia que Errejón. El magistrat instruïx la causa en un jutjat de Madrid per presumptes irregularitats en el préstec de 475 milions d'euros que l'entitat va concedir a l'aerolínia el novembre del 2020, en la qual està imputat el vicepresident de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), Bartolomé Lora.
Es dona la circumstància que el 2020, quan era diputat i líder de Más País, Errejón va denunciar en una pregunta parlamentària que el rescat a Air Europa incomplia "de manera clamorosa les conclusions del dictamen de la Comissió de Reconstrucció Social i Econòmica" aprovat en el ple del Congrés el 29 de juliol d'este mateix any, ja que entre les condicions assumides per la companyia aèria per a obtindre l'ajuda no n'hi havia "cap de caràcter climàtic o ambiental".
Més citacions per al 23 i 24 de novembre
El 23 de novembre, a partir de les 9.30 hores, el jutge ha citat com a testimonis l'exsecretària d'Estat d'Economia i Suport a l'Empresa Ana de la Cueva, actual presidenta de Patrimoni Nacional; la directora de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació, Pilar Paneque; el director d'Assumptes Jurídics de la SEPI, Francisco Javier Loriente; i l'exsecretari general d'Indústria i de la Xicoteta i Mitjana Empresa Raúl Blanco.
L'endemà, a partir de la mateixa hora, també compareixeran com a testimonis el subsecretari per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Miguel González; el president de la Comissió Nacional del Mercat de Valors, Carlos San Basilio; l'exsecretari general d'Assumptes Econòmics Manuel de la Rocha; i el director Corporatiu i d'Estratègia de la SEPI, José Ángel Partearroyo.
La imputació de Lora partix d'una querella de PP i Vox que va ser admesa a tràmit pel titular de la Plaça 49 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància de Madrid.
Més llegit
-
Bernabé diu que l'acampada de València no és compatible amb la mascletà i el sector pirotècnic li exigix que garantisca la celebració
-
Només un 10% del jovent espanyol considera que té coneixements financers alts
-
El PP demana en l’Audiència Nacional la imputació del PSOE per finançament il·legal i quatre delictes més en el cas Leire
-
Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola de futbol i de gimnàstica rítmica, premiats amb l’Alta Distinció de la Generalitat
-
El govern espanyol aprova de nou els decrets de vivenda, que contemplen préstecs de fins a 50.000 € per a adquirir la primera casa
-
L'Aemet establix un avís groc per tempestes amb possibilitat de granís a les províncies de València i Alacant i el litoral sud de Castelló