El jutge que ha admés la denúncia de Manos Limpias ordena l'UCO investigar la dona de Sánchez
La denúncia, elaborada íntegrament amb retalls de premsa, acusa Begoña Gómez d'un presumpte tracte de favor a l'empresa Globalia
El jutge que ha acceptat a tràmit la denúncia de Manos Limpias contra Begoña Gómez, esposa del president del govern, Pedro Sánchez, ha donat instruccions a la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil perquè inicie les investigacions oportunes sobre Gómez.
El 8 d'octubre el titular del jutjat 41 de Madrid, Juan Carlos Peinado, va admetre a tràmit la denúncia, en què s'assenyala un presumpte tracte de favor de Gómez a Globalia, empresa matriu d'Air Europa, beneficiària d'ajudes durant la pandèmia. L'acusa dels presumptes de tràfic d'influències i corrupció en els negocis.
Manos Limpias, que va reconéixer que algunes de les informacions podrien ser falses, ha ampliat la denúncia per a assenyalar la condició del president del govern espanyol com a presumpte "cooperador necessari".
El jutge Peinado ha ordenat la compareixença dels responsables dels mitjans de comunicació que han publicat les informacions. L'admissió a tràmit de la querella, contra el criteri del Tribunal Suprem, contrari a obrir causes a partir de notícies en premsa, va motivar la retirada de Sánchez durant cinc dies de la vida pública, per a avaluar la seua continuïtat a la presidència de l'executiu.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
La jutgessa de Catarroja fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Noema Ortí i la revolució dels vermuts
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | "Societat", amb Susana Golf | L’àlbum familiar “secret” de la Casa Reial amb Leonor i Sofía