La Junta Electoral desestima el recurs de Junqueras per a ser candidat d’ERC
Argumenta que els condemnats per sentència ferma amb pena privativa de llibertat són inelegibles.
La Junta Electoral Central ha desestimat el recurs d’última hora presentat el dijous per Esquerra Republicana perquè Oriol Junqueras tornara a ser candidat al Congrés en les eleccions del 10N. La decisió es fonamenta en l’aplicació de l’article sis de la llei electoral, que estableix que “són inelegibles els condemnats per sentència ferma, a pena privativa de llibertat, durant el període que dure la pena”, com és el cas de Junqueras.
El líder d’Esquerra va ser condemnat en la sentència del Tribunal Suprem del passat 14 d’octubre a tretze anys de presó pels delictes de sedició i malversació. El mateix dia, la Junta Electoral Central va resoldre que Junqueras no podria ser candidat a les eleccions generals com a cap de llista d’ERC per Barcelona. Davant d’aquesta decisió, Esquerra Republicana va presentar un recurs en que al·legava que el Tribunal Suprem va suspendre la inhabilitació d’Oriol Junqueras a l’espera de la reclamació interposada davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre la seua immunitat parlamentària.
Més llegit
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
Les obres del pont de l'A-7 danyat per l'incendi d'un camió s'allargaran de sis a dotze mesos
-
Dimarts assolellat, dimecres ennuvolat i possibilitat de pluges per Sant Josep
-
Les víctimes de la dana celebren la decisió del TSJ perquè la instrucció seguisca a Catarroja: “És el millor que ha pogut passar”
-
València multa 18 falles per no netejar l’espai de les revetles o fer un mal ús dels contenidors
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
17.03.2026 | Esports À Punt
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part