Junqueras, elegit vicepresident primer del grup Els Verds / ALE en el Parlament Europeu
El líder d’ERC només podrà participar en la sessió plenària dilluns que ve a Estrasburg si el Suprem li ho permet.
El líder d’Esquerra Republicana (ERC) Oriol Junqueras, actualment a la presó, ha sigut elegit aquest dimarts vicepresident primer del grup Els Verds / Aliança Lliure Europea (ALE) en el Parlament Europeu i president de la delegació integrada per la segona formació.
La decisió arriba un dia després que l’Eurocambra reconeguera la condició d’eurodiputat del líder independentista català, en compliment de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TUE) sobre l’abast de la seua immunitat.
No obstant això, Junqueras, que es troba a la presó amb una sentència ferma arran del procés independentista a Catalunya, només podrà participar en la sessió plenària que comença dilluns que ve en la seu d’Estrasburg (França), si el Tribunal Suprem li ho permet.
L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i l’exconseller Toni Comín, que ja posseeixen les credencials permanents d’eurodiputats, han expressat la seua intenció d’integrar-se en Els Verds / ALE, però el grup encara ha d’acceptar o no la seua proposta en una reunió que tindrà lloc al llarg de la setmana vinent.
Junqueras reemplaçarà en la presidència del grup a l’escocés Alyn Smith, que va ser elegit diputat del Parlament britànic en les eleccions del desembre.
Més llegit
-
Les pluges afecten 24 carreteres a la província de València i obliguen a tallar-ne deu
-
Acabat l’avís roig, les pluges deixen desallotjaments, talls de carreteres i metro sense danys personals
-
La Generalitat envia l'ES-Alert a tota la província de València per risc d'inundacions
-
Pérez Llorca reclama des de Carcaixent "canvis legislatius" per a accelerar les obres als barrancs per la via d'emergència
-
Més de 2.000 llamps van caure a la Comunitat Valenciana este diumenge, una situació "absolutament extraordinària" segons Aemet
-
Les pluges més intenses se centren en la Safor i la Ribera i provoquen desbordaments en alguns barrancs