Jordi Sànchez i Jordi Cuixart podran eixir de la presó per a treballar i fer voluntariat
Els dos ja van gaudir un permís de 48 hores i estan a l'espera que se'ls n'aprove un de 72.
La presó de Lledoners ha acordat aquest dijous flexibilitzar el règim penitenciari de l'expresident de l'ANC, Jordi Sànchez, i del líder d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, per a anar a treballar i exercir voluntariat.
Segons ha informat el Departament de Justícia, l'acord de junta de tractament del centre consisteix a aplicar l'article 100.2 del reglament penitenciari. L'aplicació pot ser immediata, tot i que requereix la ratificació ulterior del jutjat de vigilància penitenciària i podria ser recorregut per la Fiscalia, encara que això no en paralitzaria l'aplicació fins a la resolució judicial.
En el cas de Sànchez, podrà exercir voluntariat i se li permetrà estar fora de la presó barcelonina onze hores al dia, tres dies a la setmana, sempre entre dilluns i divendres. A Cuixart, Lledoners li aplica l'article 100.2 per a treballar i exercir voluntariat de dilluns a divendres, amb un màxim de nou hores i mitja cada jornada.
Tant Jordi Sànchez com Jordi Cuixart han gaudit d'un únic permís de 48 hores i estan a l'espera que el jutjat de vigilància els n'aprove un segon de 72, al qual la Fiscalia s'oposa, de moment en el cas de Cuixart.
Més llegit
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
L'OTAN condemna "els atacs de l'Iran contra Turquia" després d'interceptar un míssil en l'espai aeri
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Pérez Llorca suma a la baixada d'impostos a la Comunitat Valenciana les noves deduccions a la música, pioneres a Espanya
-
Mascletà en directe del dimecres 4 de març de les Falles 2026 de València
-
El 56% dels col·legis convocats a votar a la Comunitat aposta per la jornada partida
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia