Illueca condiciona un tercer Botànic a la creació d'una empresa pública d'energia
El candidat a la presidència de la Generalitat ha reivindicat la necessitat que el Consell "dirigisca i pilote la transició energètica”
El candidat a la presidència de la Generalitat per Unides Podem - Esquerra Unida, Héctor Illueca, ha condicionat la reedició d'un tercer Botànic a la creació d'una empresa pública d'energia en la Comunitat Valenciana.
Segons Illueca, aquesta empresa pública "s'encarregaria de la comercialització, distribució i comercialització d'energia, d'un bé bàsic, fent compatible el desplegament de les energies renovables i el respecte al territori i no polítiques del vell bipartidisme al servei de l'oligopoli elèctric".
"Les energies renovables poden contribuir a abaratir la factura de la llum, però al mateix temps és imprescindible que la Generalitat planifique, que escolte els ajuntaments i els veïns que estan preocupats perquè es posen en risc paisatges, hàbitats i activitats econòmiques tradicionals", ha dit el candidat morat. Finalment, ha reivindicat la necessitat d'un Consell que "dirigisca i pilote la transició energètica”.
Illueca ha fet aquest dissabte un recorregut per la Plana d'Utiel-Requena i per la Foia de Bunyol: primer ha visitat Utiel per a reunir-se amb diverses associacions del municipi, després ha participat en una trobada del partit a Requena i finalment ha estat a Bunyol, on ha assistit a la taula informativa organitzada per Podem.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert