Iglesias creu que Sánchez no cometrà la “irresponsabilitat” de forçar les eleccions
El líder d'Unides Podem considera que un govern monocolor és una “obsessió absurda i fora d’època”.
El líder d’Unides Podem, Pablo Iglesias, s’ha mostrat convençut aquest divendres que quan Pedro Sánchez comprove que no podrà tirar endavant la investidura amb la dreta, negociarà amb la seua formació. Considera que no cometrà “la irresponsabilitat d’obligar els espanyols a votar una altra vegada per una obsessió absurda i fora d’època” de tindre un govern monocolor.
Així s’ha expressat després de reunir-se al Congrés amb col·lectius de pensionistes. Ha assegurat que en aquest context de no poder comptar amb la dreta, el líder del PSOE haurà de reconéixer el que “és evident”. Això és, al seu parer, que els espanyols van apostar el 28 d’abril per un govern de coalició. Segons Iglesias, Sánchez pretén “no dependre exclusivament” de Podem i no estar “lligat a polítiques progressistes”.
El líder de la formació morada ha afirmat que un govern de coalició “estable i plural” és l’“única garantia que moltes coses que no s’han fet en el passat es facen”, especialment en assumptes com les pensions.
Posteriorment, el secretari de Societat Civil i Moviment Popular de Podem, Rafael Mayoral, ha considerat que Sánchez s’està deixant pressionar pel poder econòmic i li ha demanat “valentia política” per a rebutjar-lo i formar un govern de coalició amb Unides Podem.
Més llegit
-
Detingut un home de 90 anys per matar la dona de 86 a Astúries
-
Un pacient de La Fe complix deu anys amb un cor mecànic, el cas més longeu d'Espanya
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Juny deixa vora trenta morts a la Comunitat Valenciana per causes atribuïbles a la calor
-
Tanquen les platges de Daimús, Xeraco i Tavernes de la Valldigna per un bacteri i una a Orihuela per contaminació residual
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026