Iglesias creu que Sánchez no cometrà la “irresponsabilitat” de forçar les eleccions
El líder d'Unides Podem considera que un govern monocolor és una “obsessió absurda i fora d’època”.
El líder d’Unides Podem, Pablo Iglesias, s’ha mostrat convençut aquest divendres que quan Pedro Sánchez comprove que no podrà tirar endavant la investidura amb la dreta, negociarà amb la seua formació. Considera que no cometrà “la irresponsabilitat d’obligar els espanyols a votar una altra vegada per una obsessió absurda i fora d’època” de tindre un govern monocolor.
Així s’ha expressat després de reunir-se al Congrés amb col·lectius de pensionistes. Ha assegurat que en aquest context de no poder comptar amb la dreta, el líder del PSOE haurà de reconéixer el que “és evident”. Això és, al seu parer, que els espanyols van apostar el 28 d’abril per un govern de coalició. Segons Iglesias, Sánchez pretén “no dependre exclusivament” de Podem i no estar “lligat a polítiques progressistes”.
El líder de la formació morada ha afirmat que un govern de coalició “estable i plural” és l’“única garantia que moltes coses que no s’han fet en el passat es facen”, especialment en assumptes com les pensions.
Posteriorment, el secretari de Societat Civil i Moviment Popular de Podem, Rafael Mayoral, ha considerat que Sánchez s’està deixant pressionar pel poder econòmic i li ha demanat “valentia política” per a rebutjar-lo i formar un govern de coalició amb Unides Podem.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
L'Ajuntament de Madrid rebutja l'oferta d'Urbagestión perquè "no complix els requisits del programa ReViVa"
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Terra de festes | Jacarilla, La Vilavella i Vallanca
-
27.09.2026 | La plaça