Sánchez anuncia una reforma legal per a renovar el CGPJ si no hi ha acord abans de juliol
El govern espanyol presentarà al Congrés un paquet de mesures de regeneració democràtica abans que acabe juliol
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha avançat este dimecres que abans que acabe juliol presentarà davant del Congrés un paquet de mesures per a la regeneració democràtica que es va proposar impulsar després del seu període de reflexió de cinc dies arran de la campanya d'assetjament que va afirmar que patia.
L'anunci l'ha fet durant la sessió de control al govern del ple del Congrés, en resposta a una pregunta del portaveu d'ERC a la cambra, Gabriel Rufián. Si de veritat vol acabar amb el que anomena "màquina de fang", el dirigent català ha instat Sánchez a utilitzar el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i plantejar propostes al Congrés com votar de manera immediata la renovació del Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
Pel que fa a este punt, Sánchez ha avançat en una entrevista en La Hora de la 1 que si "el PP no desbloqueja esta situació" abans que acabe este mes, "donarà una resposta" amb una proposta del PSOE i Sumar. Així, es canviaria la facultat de l'òrgan de govern dels jutges per a fer nomenaments al Tribunal Suprem i als Tribunals Superiors de Justícia.
El cap de l'executiu estatal ha remarcat que és un paquet de mesures enfocades a la renovació CGPJ diferent del de regeneració democràtica. L'objectiu és llevar al PP l'"incentiu pervers" de poder continuar fent nomenaments, que ha explicat que fa que el principal partit de l'oposició no vullga pactar la renovació dels vocals.
Rufián també ha proposat vetar per a la contractació pública les empreses privades que han col·laborat amb eixa suposada desinformació. El portaveu d'Esquerra també li ha demanat augmentar les multes per perseguir, difamar i mentir de 14.000 a 150.000 euros.
"Jo tinc molts defectes, però parle clar. Em vaig proposar presentar un paquet de qualitat democràtica abans que acabe l'estiu i presentaré davant de les Corts Generals eixe paquet", ha recalcat Sánchez.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant