El govern espanyol espera poder pagar en quatre mesos els 71 milions en danys causats pel temporal Gloria
Montero avança que les compensacions pels diversos sinistres començaran a desemborsar-se a partir del 7 de febrer.
El govern espanyol espera poder pagar en uns quatre mesos la part més gran de les compensacions pels danys causats pel temporal Gloria la setmana passada. Segons les estimacions provisionals del Consorci de Compensació d'Assegurances, la quantitat arriba a 71 milions d'euros en uns 10.000 sinistres, segons un informe presentat a l'executiu central pel ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska.
Durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la ministra portaveu, María Jesús Montero, ha informat que la intenció del Govern d'Espanya és començar a pagar a partir del 7 de febrer i tindre desemborsades, en un termini de quatre mesos, les compensacions d'un 80% dels sinistres. Montero ha expressat que la voluntat de l'executiu és que “la resta” s'abone “en el menor termini possible”.
La ministra portaveu ha destacat l'“elevada” preparació tècnica, professional, capacitat de resposta i coordinació d'Espanya davant de les emergències per fenòmens climàtics adversos com ara Gloria o la DANA que assolà les comarques del Baix Segura i la Vall d'Albaida el passat mes de setembre, i també en qüestions de salut pública, com per exemple la provocada pel coronavirus a la Xina.
Tot i això, Montero ha lamentat les 14 víctimes mortals que ha deixat Gloria al pas per la Península, a més de les 83 persones ferides i altres dos desapareguts. També els quantiosos danys, que han sigut comprovats in situ pel mateix president del govern, Pedro Sánchez. Segons ha anunciat els ministres que tinguen competències en les qüestions afectades per la borrasca també es desplaçaran a aquestes zones.
El Consell de Ministres també ha aprovat destinar 738.000 euros per al repoblament forestal de zones d'Alacant i Castelló afectades per la DANA de setembre.
Més llegit
-
Tres ferits, dos greus procedents de Luxemburg, en un aparatós accident a l'AP-7 a Ondara
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
United Airlines connectarà València amb Nova York amb un vol directe a partir de juny del 2027
-
Un meteostunami o rissaga sorprén els banyistes de les platges de Santa Pola, Dénia i Xàbia
-
El govern reforma la llei d'asil i d'estrangeria després de la crisi migratòria a Ceuta