El govern espanyol accepta tramitar el decret anticrisi com a projecte de llei
El decret amb les mesures per a pal·liar les conseqüències de la guerra a Ucraïna es debatrà dijous al Congrés
El govern espanyol ha acceptat tramitar com a projecte de llei, tal com demanava el PP, el decret amb les mesures per a pal·liar les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a Ucraïna que es debatrà aquest dijous al Congrés.
Fonts de l'executiu han informat de la decisió d'acceptar aquesta tramitació com a projecte de llei per a permetre les aportacions dels grups parlamentaris.
Aquesta decisió facilitarà que el decret aconseguisca els suports necessaris per a la convalidació del decret.
L'anunci del govern espanyol arriba després que el subsecretari d'Economia del PP i conseller andalús, Juan Bravo, enviara una carta a la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, demanant negociar una sèrie de condicions per a donar suport al decret anticrisi.
La formació liderada per Alberto Núñez Feijóo exigeix quatre compromisos per a facilitar el pla anticrisi: la rebaixa fiscal a rendes mitjanes i baixes, reduir l'IVA de l'electricitat, mesures per a agilitzar la gestió dels fons europeus i reduir la despesa burocràtica i política.
El suport de socis habituals del Govern, com a ERC, a aquest decret està en l'aire a causa de la polèmica pel suposat espionatge a dirigents independentistes.
La decisió d'acceptar la tramitació com a projecte de llei s'ha adoptat malgrat que el govern havia assegurat que no tenia sentit, ja que la duració de les mesures era de només tres mesos a l'espera que l'evolució dels esdeveniments els fera perdurar més.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Dos detinguts per explotar laboralment 26 persones en situació irregular en un taller tèxtil clandestí
-
Trump amenaça l'Iran a hores d'expirar l'ultimàtum: "Esta nit morirà tota una civilització"
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
El govern espanyol aprova la reforma per a blindar l'avortament en la Constitució
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros