El govern central i les Canàries pacten reformar la llei d’estrangeria per a repartir els menors migrants
La intenció és aprovar-la al setembre i alleugerir la pressió que tenen les Canàries, Ceuta i Melilla
El Govern d'Espanya i el de Canàries pacten una reforma urgent de la llei d'estrangeria per a distribuir els menors migrants no acompanyats arribats al país entre totes les comunitats i alleujar aquelles que registren ja una situació d'"emergència" en la matèria.
Ara per ara, les Canàries, Ceuta i Melilla són els tres territoris que concentren més menors no acompanyats. Amb l’acord tancat este dilluns, es pretén alleugerir la pressió que suporten, ja que el nombre de menors que acullen supera, amb escreix, les capacitats per a garantir els drets que els assisteix.
Així ho han manifestat en una roda de premsa el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, i el president canari, Fernando Clavijo, que mantenen, no obstant això, diferències sobre el procediment a seguir a l'hora de promoure esta reforma legislativa.
Queden serrells jurídics a polir, si bé es pretén que s'aprove, en forma de decret llei, com vol Canàries, o de proposició de llei, com planteja el govern espanyol, al setembre.
Abans de l'aprovació, per a la qual les dos parts confien comptar amb el suport del PP, la iniciativa es debatrà en una conferència sectorial amb totes les comunitats autònomes, encara que Torres ja ha advertit que la norma establirà l'obligatorietat que en cas que no s'aconseguisca un acord: el govern central podrà imposar el repartiment dels menors.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
La Generalitat llança noves ajudes per als vehicles sinistrats en la dana
-
Alerta taronja per tronades i pedra a l'interior de València i el litoral nord d'Alacant
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat
-
11.06.2025 | “Tenim memòria”: ‘Las páginas de El Mur’ i ‘Punto ciego’