El germà de Ximo Puig declara davant del jutge per un presumpte frau de subvencions
La investigació judicial s'inicià per una querella del PP i se centra en subvencions rebudes entre 2015 i 2018
El jutjat d'instrucció número 4 de València escoltarà aquest dilluns, en qualitat d'investigat, Francis Puig, germà del president de la Generalitat, Ximo Puig, en el marc d'una causa oberta per un presumpte delicte de frau de subvencions i falsedat documental.
La investigació judicial s'inicià per una querella presentada pel PP i se centra en les subvencions rebudes entre 2015 i 2018 per Comunicació dels Ports, Mas Mut Produccions, Canal Maestrat i Kirol Produccions, empreses participades pel germà del president. El dimecres serà el torn del seu soci i administrador de Canal Maestrat, Juan Enrique Adell.
L'escrit que el ministeri públic ha enviat al jutjat d'instrucció detalla quatre possibles irregularitats: l'existència de possibles factures creuades, factures dobles o que no justifiquen correctament les despeses, la imputació de les mateixes despeses per a justificar les subvencions diferents de la Comunitat Valenciana i Catalunya i l'omissió d'haver rebut més subvencions amb la mateixa finalitat.
La fiscalia anticorrupció ha sol·licitat als serveis d'intervenció de les administracions implicades - la Generalitat Valenciana, la Generalitat de Catalunya i el Govern d'Aragó - que elaboren informes sobre les subvencions percebudes per cadascuna d'aquestes societats.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Ecologistes en Acció atorga sis banderes negres a la costa valenciana