Directes
Ara en la televisió
ESTÀ PASSANT CV
Pròximes emissions
18:50
BON DIA, BONICA
20:30
ESPORTS À PUNT
Notícies

La gerent del PSOE responsabilitza Santos Cerdán de la contractació dels dos advocats imputats en el cas Leire Díez

Ana María Fuentes ha assegurat que va autoritzar el pagament als lletrats després que Cerdán validara la prestació dels servicis

La gerent del PSOE, Ana Mª Fuentes, arriba a l'Audiència Nacional acompanyada del seu advocat / Rodrigo Jiménez (Efe)

La gerent del PSOE, Ana María Fuentes, ha descarregat en l'exsecretari d'Organització, Santos Cerdán, la responsabilitat de contractar dos advocats investigats en el cas de l'exmilitant Leire Díez, els lletrats Jacobo Teijelo i Ismael Oliver. En una declaració com a imputada davant el jutge de l'Audiència Nacional Santiago Pedraz, Fuentes, ha dit no conéixer Díez (imputada per presumptes maniobres contra causes judicials que afectaren el partit) i ha assegurat que va autoritzar el pagament de factures a eixos dos lletrats després que Cerdán validara la prestació dels seus servicis.

Fonts del PSOE citades per EFE han precisat que els gastos investigats són ordinaris i no són, per tant, competència ni de la Comissió Executiva Federal ni de la Secretaria General, que ostenta Pedro Sánchez.

La gerent socialista, únic càrrec orgànic en actiu del partit imputada en este cas, assegura que el rol del seu càrrec es limitava a validar que les contractacions tenien encaix en els pressupostos i a confirmar amb qui havia fet l'encàrrec (en este cas Santos Cerdán), el fet que el servici s'havia prestat i les factures es podien abonar.

Fuentes està investigada per presumpta falsedat en document mercantil pel fet d'haver emés justificants dels pagaments als lletrats, que el jutge considera falsos, perquè sospita que era una fórmula per a retribuir a Leire Díez i a tercers. La investigació creu que va arribar a rebre 43.225 euros del partit a través d'intermediaris com l'exvicepresident andalús Gaspar, dins una trama criminal coordinada per Cerdán.

Un dels advocats rebutja haver encobert pagaments del PSOE a Díez

Després de Fuentes, ha declarat un dels advocats investigats, Ismael Oliver, qui ha assenyalat que Leire Díez el va contractar en nom del PSOE en concepte d'assessoria jurídica sobre la comissió parlamentària de l'operació Catalunya, segons fonts jurídiques presents durant l'interrogatori. Oliver ha rebutjat que els diners que va rebre, 22.500 euros, foren per a Díez.

Eixa és la mateixa quantitat que l'advocat va abonar després a Leire Díez. Però, segons la seua versió, este pagament responia a un altre servici: l'oferta de l'exmilitant per a esborrar l'empremta digital de l'exviceministre veneçolà Nervis Villalobos, a qui Oliver representava.

L'advocat també ha assenyalat Díez com la persona que li va oferir portar la defensa de l'exassessor ministerial Koldo García, insinuant-li que la costejaria el PSOE. A la presó, García li va dir que li pagaria ell, però com que ningú ho va fer, el lletrat va deixar la defensa.

Oliver també ha negat que intervinguera de cap mode perquè l'empresària Carmen Pano, investigada per frau en hidrocarburs, canviara la seua versió sobre si va portar o no 90.000 euros a la seu del PSOE, i ha qualificat de desafortunats alguns missatges de la presumpta trama que consten en la causa amb relació a ella, com ara: "Esta es ven".

També et pot interessar