Generalitat i Ministeri de Transports es reuneixen per a analitzar la transferència de les rodalies
El president del Consell, Ximo Puig, exigirà més recursos per a poder fer front a les seues necessitats.
La Generalitat i el Ministeri de Transports es reuneixen en una comissió mixta per a analitzar i establir les bases per a la transferència del servei de rodalia.
D'aquesta forma, pretenen començar a posar en marxa el pla de xoc que va anunciar el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, en el marc del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana.
A la reunió han acudit el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, i el conseller de Política Territorial i Infraestructures, Arcadi España, en la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.
El problema de la rodalia ve de lluny. Només el 2019 es van anul·lar 7.593 trens de rodalies i de mitjana distància a la Comunitat Valenciana, vora 2.000 més que l'any anterior. En l'últim lustre, els combois suprimits en el territori han superat els 20.500.
Per aquest motiu, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va anunciar que no acceptaran parlar de la transferència, "si no ve acompanyada de recursos suficients". Puig va admetre que en els últims anys hi ha hagut una aposta per l'alta velocitat en detriment de la rodalia, a la qual s'ha anat descapitalitzant dels mitjans materials i humans, i s'han anat generant retards i problemes "permanents".
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
MAPA | El preu de la gasolina trenca la barrera dels 2 € en prop del 40% dels assortidors de la Comunitat Valenciana
-
L'Audiència confirma juí per delictes lleus a l'alcalde de Silla i dos policies per suposades amenaces a una veïna