La Fiscalia demana processar també per organització criminal 28 organitzadors de l'1-O
L'atribució del delicte, que contradiu el criteri del Suprem, pot comportar una pena afegida de 8 anys de presó.
La Fiscalia de Barcelona ha demanat que es processe per un delicte d'organització criminal 28 dels imputats pels preparatius del referèndum sobiranista de l'1-O. Aquest tipus penal, que pot comportar penes de fins a 8 anys de presó, s'afegeix als delictes de malversació, prevaricació, desobediència, falsedat documental i revelació de secrets que ja s'imputen als acusats.
El Ministeri Públic ha presentat un escrit davant la titular del jutjat d'instrucció número 13 de Barcelona en el qual demana afegir aquest delicte a 28 de les 30 persones processades per organitzar la consulta, entre les quals hi ha la cúpula de la ràdio i la televisió públiques (TV3 i Catalunya Ràdio), i diversos exalts càrrecs del govern de Carles Puigdemont.
El plantejament en la causa del jutjat de Barcelona contrasta amb la posició del Suprem, que en cap cas ha plantejat jutjar els líders independentistes per pertinença a organització criminal .
Més llegit
-
Mor un treballador a Silla mentre utilitzava una màquina industrial
-
Educació convoca la taula de negociació dijous i els sindicats confien que la Conselleria presente "propostes reals i efectives"
-
La inflació retrocedix al 3,2% a l'abril per l'abaratiment de l'electricitat i les rebaixes fiscals
-
La justícia ordena la deportació de l’home que va matar a colps la gata de l'exparella a Torrevieja
-
El Congrés suspén cautelarment la credencial de premsa a Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Confinen 1.700 persones en un creuer a Bordeus després de la mort d’un passatger per un brot gastrointestinal