Feijóo demana la dimissió del fiscal general en proposar Sánchez més pactes després del CGPJ
El cap de l'oposició també ha exigit que el Tribunal Constitucional "deixe de toquejar" el Tribunal Suprem i d'exculpar els condemnats socialistes per corrupció
El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha exigit este dimecres la dimissió del fiscal general de l'Estat, Álvaro García Ortiz, i altres decisions després de proposar-li el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, arribar a més acords una vegada aconseguit el de la renovació del Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
Sánchez i Feijóo han mantingut el seu primer cara a cara en el Congrés després d'eixe acord entre els dos partits majoritaris per a renovar l'òrgan de govern de la judicatura. El cap de l'executiu ha subratllat que es queda amb el que és important, amb la signatura de l’acord i amb la possibilitat d'aconseguir més pactes, davant del perfil dur que ha volgut mantindre Feijóo proposant-li tres acords en concret.
El primer, la dimissió del fiscal general d'Estat "pels seus escàndols, pels seus presumptes delictes i per ser l'advocat de la seua família"; el segon, que el Tribunal Constitucional "deixe de toquejar" el Tribunal Suprem i d'exculpar els condemnats socialistes per corrupció; i el tercer, que Sánchez done explicacions "de tot el que està eixint de la seua família i del seu entorn".
Sánchez ha dit entendre que Feijóo haja de fer "escarafalls" per a "calmar els qui l'han portat per la senda de l'oposició destructiva", però ha insistit que el que és important és fer valdre el pacte després d'un bloqueig inèdit de cinc anys. Este, ha remarcat, és bo per a la ciutadania, per a les empreses, per a l'economia i per al bon nom i la reputació del poder judicial.
En esta línia s'ha pronunciat també la portaveu del govern i ministra d'Educació, Pilar Alegría, que ha confiat que es puguen tancar més acords amb el PP sobre altres òrgans institucionals, com la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) o la Corporació d'RTVE: "veurem si este és el primer dels grans acords".
Més llegit
-
MAPA | Consulta el preu de les gasolineres valencianes després del canvi en la bonificació al setembre
-
Detenen dos lladres que furtaven pertinences a la Malva-rosa gràcies a unes imatges captades per À Punt
-
Canvis en el preu dels combustibles: el descompte al gasoil puja a 20 cèntims i el de la gasolina en baixa a 5
-
Es reobri el trànsit a l'A-3 després de diverses hores tallada per l'incendi d'un camió a l'altura de Requena
-
Obliden un xiquet en una gasolinera de Càceres i se n'adonen 140 quilòmetres després
-
Mor als 63 anys Paco Sarro, l’actor de 'L'Alqueria Blanca' que va créixer als jardins de Vivers