Espanya posa el focus en les eleccions valencianes
Ayuso creu que els comicis a la Comunitat Valenciana seran clau en què passe d'ací a uns mesos en les generals
Les eleccions a la Comunitat Valenciana desperten molt d'interés també a la resta d'Espanya. El passat dijous, la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, tornava a dir que la Comunitat Valenciana serà clau en què passe d'ací a uns mesos en les eleccions generals. “Molt del que passe en el poder territorial d’Espanya passa pel que ocórrega abans en els comicis valencians”, va assegurar.
Quan falten dos mesos i nou dies perquè comence la campanya les enquestes apunten que seran unes votacions molt ajustades. El portaveu adjunt del Partit Popular, Miguel Barrachina, diu que les últimes enquestes indiquen que el PP guanyaria en les tres províncies i això els permetria governar a la Comunitat Valenciana, i que Carlos Mazón “és el líder més valorat”. Per contra, Rosa Peris, diputada del PSPV, confia que la ciutadania “no torne cap al passat i aposte una política per a totes i tots”.
Els dos grans partits es mostren optimistes, però en la ment de ningú entren en aquest moment majories absolutes si no un combat de blocs. Des d’Unides Podem i Compromís, els portaveus adjunts Estefania Blanes i Carles Esteve, creuen que valencians i valencianes tornaran a apostar per una coalició d’esquerres. Mentrestant, el portaveu adjunt Fernando Llopis assegura que Ciutadans són “l’opció centrada que decidirà qui governe el territori valencià”. Des de Vox, Llanos Massó, asseguren que podran “modificar la legislació sectària dels últims anys”.
Falta veure qui encerta en el pronòstic. És només qüestió de temps confirmar si efectivament la Comunitat Valenciana marca el camí del que passarà després a l'Estat.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic