Entitats presenten un manifest en el Congrés per la Igualtat Lingüística
Representants d'associacions han exigit al govern espanyol mesures de protecció per a les llengües.
Escola Valenciana, Acció Cultural i altres entitats culturals de diverses comunitats autònomes han presentat aquest dimarts al Congrés dels Diputats un manifest en defensa de la igualtat lingüística de totes les llengües que es parlen a l'estat espanyol.
Les organitzacions han recordat que el 45% de la població viu en territoris amb més d'una llengua oficial i per això reivindiquen el seu dret a relacionar-se amb l'administració pública en qualsevol d'aquestes llengües.
Les entitats s'han reunit amb representants del PSOE, Unides Podem, Compromís i grups nacionalistes del País Basc, Galícia i Catalunya. Han exigit al govern espanyol que prenga les mesures requerides pel Consell d'Europa per a la defensa de les llengües.
Més llegit
-
Les primeres hores del temporal deixen més de 150 litres a Aín, 131 litres a Eslida, 112 a Xodos o vora 93 a Yátova
-
El temporal descarrega la pitjor part a la mar i deixa acumulats de fins a 170 l/m² al Baix Maestrat
-
Pluges torrencials amb acumulats que poden superar els 250 l/m²
-
Junts rebutja els dos decrets de vivenda del govern del PSOE i Sumar
-
La Generalitat manté l'alerta roja fins este divendres, "més enllà de la predicció de l'Aemet"
-
El Congrés tomba els dos decrets de vivenda i alimenta els rumors d'avançament electoral
Més vist
Més escoltat
-
01.10.2026 | 90 minuts
-
02.10.2026 | Les notícies del matí
-
01.10.2026 | Cinema, inclusió, òpera i llibres per travessar la nit
-
02.10.2026 | 02.10.26 / Tastem la comunitat/Lombai, de l'arròs de la Ribera al Mercat dels Borja
-
30.09.2026 | 90 minuts
-
01.10.2026 | Héctor García: el negoci del café davant la volatilitat dels preus