El dirigent del PSOE de Castella i Lleó acusat de violència masclista deixa tots els càrrecs
L’exprocurador socialista ha renunciat a l’acta i el partit l'ha suspés de militància manera cautelar
El ja exprocurador del PSOE a les Corts de Castella i Lleó detingut dilluns a la nit després de colpejar repetidament la porta de l'habitatge de la parella, Ángel Hernández, ha anunciat aquest dimecres que renuncia a tots els càrrecs polítics i públics. El polític està acusat de delictes d'amenaces, assetjament, coaccions i maltractament en l'àmbit de la violència sobre la dona.
Hernández, que ahir va quedar en llibertat la després de declarar al jutjat de primera instància i instrucció número 3 de Sòria, ha recalcat en un comunicat remés pel PSOE autonòmic que "sempre" ha tractat d'actuar amb "exemplaritat" en la vida pública i privada, amb la "responsabilitat" dels càrrecs que ha ostentat.
A més dels delictes per amenaces, assetjament, coaccions i maltractament en l'àmbit de la violència sobre la dona, el jutjat ha instruït diligències per atemptat o resistència a agents de l'autoritat, segons ha explicat el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó.
En aquesta línia, el jutjat ha decretat per a l'exdirigent del Partit Socialista castellanolleonés la prohibició d'aproximar-se a menys de 300 metres de la parella, així com comunicar-se amb ella per qualsevol mitjà. També haurà de comparéixer davant de l'autoritat judicial quan siga citat.
Hernández ha renunciat a l'acta de procurador a les Corts, ha perdut la condició d'aforat i el jutjaran a Sòria. Aquest dimarts el partit el va suspendre de militància de manera cautelar i després el polític ha sol·licitat la baixa com a afiliat.
Més llegit
-
La setmana comença amb retencions de vora nou quilòmetres a la pista de Silla en sentit a València
-
L’avís groc per vent s’estén este dilluns a quasi tota la Comunitat Valenciana
-
El temporal deixa nombrosos desperfectes a Puçol: “Han passat dies d’aire i de pluja, però com el d’ahir no ho havia vist en la vida”
-
Aparent normalitat als hospitals i centres de salut en l'inici de la primera setmana de vaga dels metges per a reclamar un estatut marc propi
-
Tony Grox & LUCYCALYS guanyen el primer Benidorm Fest deslligat d'Eurovisió i s'enduen la Sireneta d'Or a casa
-
Pedro José Martínez, anestesista a La Fe: "El Sistema Nacional de Salut està a l'UCI"