El director del MuVIM, investigat per presumpta prevaricació en la contractació d'actors mims
Rafael Company declararà en el jutjat després de la querella interposada pel PP valencià.
El jutjat d'instrucció número 7 de València ha citat a declarar com a investigat el director del Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM), Rafael Company, acusat pel PP per un presumpte delicte de prevaricació administrativa en la contractació de guies per a l'exposició permanent del centre cultural.
La portaveu del PP, Mari Carmen Contelles, va denunciar la situació per una presumpta prevaricació administrativa en la contractació de guies a l'empresa, Somnis, Una fàbrica de Somnis SL, i els seus administradors per a l'exposició "L'aventura del pensament".
Contelles va assenyalar que el portaveu de Compromís i diputat de Cultura, Xavier Rius, va avalar la contractació, ja que l'administrador de l'empresa ha resultat ser el germà d'un exassessor seu fins a octubre de 2016. A més, segons les estimacions de la popular, les facturacions sumen més de 108.000 euros i van arribar a cobrar-se entre juliol i octubre de 2016, quan l'exposició va estar tancada al públic.
Per tant, en el marc d'aquestes diligències hi ha quatre investigats, entre ells, Company i el diputat Xavier Rius. El segon, després de produir-se la querella, va defendre que la gestió realitzada en el MuVIM està "auditada" per la intervenció de la corporació i va acusar el PP de llançar una "campanya orquestrada contra partits i persones que s'han significat en la denúncia de les malifetes del PP, molt concretament amb Compromís".
Més llegit
-
La justícia obliga l'Ajuntament de València a canviar d'ubicació tots els festivals i concerts que ara tenen lloc a la Ciutat de les Arts
-
L'avaria d'una grua a la pista de Silla ocasiona un embós monumental a l’entrada de València
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Cinc persones han resultat ferides després que un tramvia xocara amb un vehicle i se n'eixira de la via a València
-
La Guàrdia Civil rescata un centenar de persones en una operació contra el tràfic d'éssers humans a Nules
-
Sanitat actualitza el calendari de vacunació: la del papil·loma humà per a hòmens i dones fins als 21 anys